Na co do kina 2017

Naprawdę lubię chodzić do kina od jakiś trzech lat – od kiedy w mojej mieścinie powstało większe kino z kilkoma salami, które ma w swoim repertuarze nowości i już nie trzeba jeździć 30 minut do większego miasta, a potem przez 15 minut szukać miejsca parkingowego. Co prawda od początku roku trochę się już obraziłem na owe kino bo okazało się, że nie będą grać ani drugiego Johna Wicka ani Wielkiego Muru, a w okolicy walentynek grali praktycznie samego Greya we wszystkich czterech salach. Ale wybaczam im bo udało mi się wbić na La La Land więc nie poczyniono nieodwracalnych szkód.

Po trochę wariackim początku roku miałem chęć by przejrzeć sobie zapowiedzi kinowe na cały rok i muszę przyznać, że zapowiada się nieźle i chętnie będę wybierał się do kina nawet w pojedynkę. Tym bardziej, że kino ma od dłuższego czasu ceny biletów dostosowane do rozmiarów miejscowości i zarobków jakie można w okolicy osiągnąć. Logana już chyba przegapię, ale jakoś nie jest mi pilno bo jak lubię Jackmana i graną przez niego postać to poprzednie dwa filmy były średnie.

Strażnicy Galaktyki vol 2

Pomijając już nawet kwestię MCU phase 3 i to, że Marvel mało subtelnie baituje wszystkich praktyką „pamiętajcie o scenie po napisach!” to akurat pierwsi strażnicy trzymali się dobrze nawet jako niepowiązany z niczym film akcji, z humorem i fajną gromadką bohaterów. Przypominało mi to trochę kino przygodowe z lat 90′, coś od pierwszych dwóch Mumii czy Indiany Jonesa, ale w sosie science-fiction. Naprawdę czuję, że przez ostatnie kilka lat kręciło się coraz mniej takich przyjemnych filmów bo wszyscy chcieli wszystko brać zbyt na poważnie.

Spider-man: Homecoming

Tu akurat dam się zbaitować Marvelowi i pójdę na ten film przede wszystkim dla MCU i dlatego, że ze znajomymi mamy już od jakiegoś czasu taką niepisaną umowę, że chodzimy na wszystkie filmy Marvela. Uważam jednak, że postać człowieka-pająka ma szczęście do ekranizacji, pierwsza trylogia od Sony Pictures była fajna, podobał mi się nawet reboot z Andrew Garfieldem, na który ludzie trochę psioczyli (moja bezgraniczna, platoniczna miłość do Emmy Stone nie ma w tym przypadku nic do rzeczy).

Valerian i Miasto Tysiąca Planet

Chciałbym byśmy dostawali więcej fajnych filmów fantasy i SF opartych na oryginalnym scenariuszu, a mniej średnich adaptacji young adult. Choć z drugiej strony kilka oryginalnych filmów z ostatnich lat też mi średnio siadło (Prometeusz czy Jupiter: Intronizacja). Mimo to, w przypadku Valeriana cieszę się, że wzięli na warsztat stary komiks bo byłem wręcz zakochany w kreskówce z 2007 roku. Jeśli film będzie choć trochę do tego podobny to będę w siódmym niebie. A jeśli nie to może przynajmniej będzie ładnie.

Blade Runner 2049

Blade Runner. Harrison Ford. Ryan Gosling. Wszystko jasne.

Thor: Ragnarok

Damn you MCU. (nie przeczę, że nie cieszyła mi się mordka oglądając ten teaser)

Ostatni Jedi


Teraz jeszcze króciutko na co niekoniecznie chcę iść do kina, ale chętnie rzucę okiem jak już będzie na bluerayach:

Piękna i Bestia – Emma Watson Emmą Watson, ale ostatni filmowy Kopciuszek okazał się ładną wydmuszką.

Power Rangers – gdzie ten kicz, którym zachwycałem się będąc dzieckiem? Czemu teraz wszystko musi być takie grim i serious?

Ghost in the Shell – szanuję pierwowzór, ale cyberpunk to nie do końca moje klimaty. (Chętnie dam się komuś wyciągnąć.)

Szybcy i Wściekli 8 – widziałem wszystkie poprzednie filmy z tej serii i pomimo całego kiczu to oglądało się je fajnie. Vin Diesel ma w tej serii wokół siebie naprawdę fajną bandę.

Obcy: Przymierze – Prometuesz wybitnie mi nie siadł, a wszyscy zachwalali mi to jako prequel obcego. Ale to w końcu Obcy, tym razem jako prawdziwy prequel? Sam już nie wiem.

Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara – niby narzekam, że brakuje lekkiego kina przygodowego, a Piraci dobrze wpasowują się w ten nurt. Niemniej, po ostatniej części stwierdzam, że ta marka już się męczy i może warto byłoby rozważyć odpuszczenie teraz, kiedy jest jeszcze w dobrej formie, a nie ryzykować.

Wonder Woman i Liga Sprawiedliwych – nie jestem fanem DC, próbuje być tak nieznośnie patetyczne i rozpaczliwie nadrobić te lata gdy Marvel Budował swoją markę, a oni wypuszczali niewypały pokroju Zielonej Latarni. Dałem im jednak szansę przy Batman vs Superman i nawet przyjemnie się zaskoczyłem (choć to akurat Affleck w roli Batmana przeważył szalę na korzyść filmu).

Wojna o Planetę Małp – widziałem większość odsłon Planety Małp (stare filmy widziałem chyba po 5 razy). Nowa seria niby daje radę, ale nie serwuje nic tak zapadającego w pamięć jak Charlton Heston w scenie ze statuą wolności.

Mroczna Wieża – ciągle sobie obiecują, że to przeczytam.



Podsumowując: jeśli ktoś chce mnie zapraszać do kina (ta, pewnie) to jest to dobry rok!!!!one!!111 (joke ofc)

4 responses

  1. Jedyny tytuł z tej wyliczanki, który mnie interesuje to nowy Blade Runner. SF moim zdaniem kuleje ostatnimi czasy. Tylko Interstellar przypadł mi do gustu. Może jestem zbyt krytyczna, a może się starzeję i nowości nie łapię. GITSa pewnie kiedyś tam obejrzę z czystej ciekawości. Szkoda, że nie znaleźli nikogo lepszego od Johansson.

    1. Ja akurat lubię Johansson, ale nie jestem pewien czy akurat w tej roli. Z SF to faktycznie ciężka sprawa ostatnimi czasy, niedawno obejrzałem sobie „Pasażerów” z Prattem i Lawrence i film był ok, ale akurat nie pod kątem SF, ale bardziej od strony dramatu/romansu.

  2. 26 maja będzie premiera najnowszej części Piratów z Karaibów i tak u mnie też ostatnio powstało kino, a w sumie renowacja starego kina, z wymianą sprzętu na nowszy. Teraz mogę się cieszyć premierami najnowszych filmów z świata nie płacąc dużych pieniażków by przejechać 70 km do kina :)

  3. miałem iść na konga ale samemu mi się nie chce kupie sobie DVD i w domu obejrzę podobnie będzie pewnie z kilkoma innymi tytułami może latem gdy kuzyn do mnie na dwa dni wpadnie to się wybierzemy bo zawsze mnie do kina wyciąga

Skomentuj

