Lato 2012 – zapowiedzi (część druga)

Pora na kolejne 6 serii, które choć trochę przykuły moją uwagę. Serie zaprezentowane w dzisiejszej notce zdecydowanie nie kręcą mnie tak jak kilka tytułów przedstawionych ostatnio, ale w przypływie wolnego czasu i dobrego humoru mogę rzucić na nie okiem. Podobnie jak ostatnim razem za źródła informacji posłużyły mi: MAL i The Cart Driver.

Jinrui wa Suitai Shimashita

W dalekiej przyszłości, w skutek ujemnego przyrostu naturalnego ludzkość przestała być najliczniejszą i dominującą rasą na naszej planecie. Najlepiej powodzi się rasie „wróżek” – uroczych istotek mających 10cm wzrostu. Główna bohaterka podejmuje pracę ambasadora odpowiedzialnego za wzajemne kontakty ludzi i wróżek.

Absolutnie nie mam pojęcia czego się po tej serii spodziewać. Komedii z absurdalnym humorem i uroczymi wróżkami? Przygodowej opowieści fantasy? Może totalnie przypadkowego zbioru scenek z tym specyficznym i ciężkostrawnym japońskim poczuciem humoru? Trailer w jakiś dziwny sposób przyciąga i dlatego rzucę okiem na tą wielką niewiadomą nowego sezonu.

La Historia della Arcana Famiglia

Pewna wyspa na morzu śródziemnym jest siedzibą organizacji zrzeszającej ludzi dysponujących nadprzyrodzonymi zdolnościami. Główna bohaterka jest córką przywódcy „rodziny” i przybywa na wyspę by zająć należne sobie miejsce w organizacji.

Ona jedna, otoczona grupką nadskakujących jej, przystojnych „mafiosów” z supermocami. Wow… Nie chcę mówić, że reverse-haremy z założenia są złe… po prostu często trafiają się wśród nich gnioty zapchane płaskimi bohaterami i nudną fabułą (choćby Hiiro no Kakera z ostatniego sezonu). Zobaczymy jak będzie ze stężeniem bishounenów i współczynnikiem Mary-Sue u bohaterki, ale odwoływanie się do pseudo sycylijskiej czy mafijnej estetyki może być niezłe.

Arve Rezzle: Kikaijikake no Yoseitachi

Trailera na razie brak...

W przyszłości technologia dokonała tak wielkiego postępu, że ludzie mogą całkowicie przenieść swoją świadomość do cyberprzestrzeni. Pewnego dnia urządzenia podtrzymujące cały system doznają awarii, a w efekcie na Ziemi pozostają niezliczone, pozbawione świadomości ciała. Główny bohater rozpoczyna podróż mającą na celu odnalezienie w świecie wirtualnym umysłu swojej siostry.

Nie jestem wielkim fanem cyber-punku, a Arve Rezzle jest kolejną w tym sezonie adaptacją nowelki, ale przyznam, że sam koncept jest dość interesujący. Z drugiej jednak strony młodzieżowe anime podlane sosem SF ostatnimi czasy zbyt często okazują się rozczarowujące (patrz Guilty Crown).

Kono Naka ni Hitori, Imouto ga Iru!

Kolejna adaptacja serii nowelek. Komedia romantyczna opowiadająca o losach Shougo – nastolatka, który rozpoczyna naukę w nowej szkole. Wszystko wskazuje na to, że w tej samej szkole uczy się jego młodsza siostra, której bohater nie widział od wielu lat. Czy Shougo odkryje tożsamość swojej siostry? Czy znajdzie sobie partnerkę wśród wszystkich pięknych dziewcząt uczących się w jego szkole?

W ostatnim czasie w świecie anime utworzyła się specyficzna nisza skupiająca serie traktujące o związkach brat-siostra. Uważam, że to bardzo wdzięczny temat do stworzenia anime, ale japończycy mają tendencję do wplatania w owe serie okropnie dziwacznych wątków. Oprócz tego seria zapowiada się na typowy harem okraszony większą lub mniejsza ilością fanserwisu. Pewnie można rzucić okiem, ale na pewno znajdą się w tym sezonie większe pewniaki…

Muv-Luv Alternative: Total Eclipse

Adaptacja powieści opartej na grze typu visual novel. Ludzkość prowadzi walkę na śmierć i życie z rasą obcych. Nadzieją na przechylenie szali zwycięstwa i ocalenie ludzkości może być nowy wynalazek w postaci ogromnych robotów bojowych.

Muv Luv to seria gier (zawierających sporo treści erotycznych), które z jakiegoś powodu są uznawane za klasykę gatunku. Nie wiem czy mogę liczyć na przemyślany scenariusz, ale wykonane techniczne trailera nieźle rokuje. Poza tym – piękne kobiety w obcisłych kombinezonach pilotują ogromne mechy i walczą z kosmitami :D. Gundam to pewnie nie będzie, ale chyba rzucę okiem.

Koi to Senkyo to Chocolate

Adaptacja gry typu visual novel. W czasie zbliżających się wyborów do szkolnego samorządu uczniowskiego pada propozycja likwidacji „kółka kulinarnego”, którego członkiem jest Yuuki – główny bohater serii. Chłopak by uratować swój klub decyduje się sam wziąć udział w wyborach.

Trailer dość przyjemny, może nawet wyjdzie z tego niezła obyczajówka. Adaptacje visual novel mają jednak okropną tendencję do stawania się seriami do bólu przeciętnymi, które nie mają do zaoferowania nic poza mniej lub bardziej odważnym fanserwisem. Chyba rzucę okiem, ale o wiele bardziej nastawiam się na Tari Tari.



To tyle jeśli chodzi o serie, które choć trochę rzucają się w oczy. Oczywiście nie zaprezentowałem kompletnej listy nowości – przede wszystkim pominąłem kontynuacje tytułów, których nie oglądałem. W tym sezonie doczekamy się na przykład nowej serii Kyoukai Senjou no Horizon, które miało wyjątkowo pogmatwaną (i przy okazji bezsensowną) fabułę, oraz Rinne no Lagrange – moja znajomość z tą serię skończyła się obejrzeniu trailera :D. Po bardziej kompletne listy odsyłam na zaprzyjaźnione blogi oraz na strony wskazane na początku notki.

Pozostaje czekać na pierwsze sensowne fansuby i zobaczyć jak trailery przykładają się na rzeczywistość. Ja tymczasem wracam do nadrabiania zaległości w Gundam AGE oraz Mouretsu Pirates.

2 Komentarze

  1. Mam prośbę: jak rzucisz okiem na Jinrui wa Suitai Shimashita to napisz z tego pierwsze wrażenie, bo ja ostatnio oglądam mniej tytułów i nie chce się wpakować w kolejną serię, której oglądanie będzie dla mnie męczące (a skoro Ty i tak masz zamiar na to spojrzeć to postaraj się uszczęśliwić innych i być może im ulżyć), bo w związku z tym anime mam dziwne obawy. Mimo to jestem ciekawa jak to będzie wyglądało.

    Ja się chyba starzeję, bo coraz mniej anime wzbudza mój entuzjazm. Najbardziej cieszy mnie fakt, że inni także się męczą z Mouretsu Pirates ;)

  2. Reverse haremy nie zawsze są złe, czasem są i średnie. IMO po prostu jest ich za mało, żeby mogły się trafić takie perełki, jak czasem wśród haremówek dla facetów. Mam nadzieję, że to się kiedyś zmieni, UtaPri dało mi nadzieję i brutalnie ją odebrało, może tym razem będzie lepiej.

Skomentuj

