Wiosna 2012 – zapowiedzi anime (część pierwsza)

Serie, którymi zachwycamy się od grudnia/stycznia powoli zbliżają się ku końcowi, a już można znaleźć informacje dotyczące tego co japońska telewizja zaserwuje widzom na wiosnę. Praktycznie co sezon piszę, że w natłoku słabych serii może uda się znaleźć kilka niezłych… W kwietniu wyjdzie cała masa nowych serii, a ja mam jak na razie w planach rzucenie okiem jedynie na 2, może 3 z nich… O ile jest kilka potencjalnie ciekawych serii to brakuje w nich tej iskry, która rozpaliłaby moją ciekawość (nie wiem, może jest to objaw słabnącego zainteresowania tematem). Zamiast narzekać przejdźmy może do sedna: jak zwykle przegląd będzie miał 2 lub 3 części, będzie całkowicie subiektywny, a niektóre serie z premedytacją pominę. Za źródła informacji posłużą mi tradycyjnie ANN, MAL oraz The Cart Driver i to właśnie tam odsyłam osoby szukające bardziej kompleksowego (i obiektywnego) przeglądu.

Accel World

Haruyuki to nieśmiały nastolatek, który często jest obiektem niewybrednych żartów ze strony swoich kolegów. Pewnego dnia spotyka on najpiękniejszą dziewczynę w szkole i otrzymuje od niej tajemnicze oprogramowanie pozwalające obojgu przenieść się do wirtualnego świata Accel World. W tym równoległym świecie bohater staje się wojownikiem broniącym swojej księżniczki.

Ile razy mieliśmy już do czynienia z ekranizacją serii książek, w której bohater spotyka piękną dziewczynę obdarzoną wielkimi mocami i razem z nią przeżywa przygody? Mnóstwo razy… raz wyglądało to lepiej, raz gorzej, najczęściej jednak było nijako… Accel World zdecydowanie przykuwa mnie jednak swoją stroną graficzną (za animację odpowiada studio Sunrise). Niech tylko dobre duchy sprawią, że nie okaże się to kolejnym beznadziejnym klonem Shany…

Medaka Box

Licealistka Medaka jest przewodniczącą szkolnego samorządu. Wprowadza ona do swojej szkoły specjalną skrzynkę, poprzez którą każdy uczeń może się z nią skontaktować. Zachęca ona kolegów do zwracania się do niej z każdym problemem i obiecuje, że udzieli pomocy w każdej, nawet najtrudniejszej sprawie.

Druga (i zapewne ostatnia) seria, na którą na 100% rzucę okiem. Niby szkolnych komedii z lekkimi wstawkami ecchi jest na pęczki, ale mangowy pierwowzór Medaka Box cieszy się ogromną popularnością. Wiem, że popularność nie zawsze świadczy o tym, że coś jest dobre… bardzo cenię sobie jednak szkolne komedie i przyznam otwarcie – nie wydaje mi się by w tym sezonie była w tym gatunku seria bardziej obiecująca.

Eureka Seven AO

Sequel bardzo popularnej serii z 2005 roku, której akcja dzieje się w niedalekiej przyszłości. Wychowujący się bez rodziców trzynastolatek imieniem Ao zasiadając za sterami potężnego robota bojowego będzie toczył walkę z tajemniczym najeźdźcą.

Wiem, że Eureka Seven to seria kultowa w pewnych kręgach. Pierwsze dwa odcinki jednak swego czasu skutecznie mnie do niej zniechęciły, a znajomość tej serii pewnie byłaby wskazana przy oglądaniu jej sequela. Nie żebym miał coś do samych mechów – wręcz przeciwnie, są jednak w tym gatunku serie, których totalnie nie trawię.

Fushigi no Umi no Nadia

Zremasterowana wersja popularnego anime z lat 90′ inspirowanego książką 20 000 mil podmorskiej żeglugi. Pod koniec XIX wieku na świecie pojawia się złoczyńca zwany Gargulcem, który wraz ze swoją złą organizacją chce przywrócić do dawnej świetności zaginione Imperium Atlantydy. Na jego drodze staje tytułowa dziewczyna Nadia, młody wynalazca Jean oraz Kapitan Nemo.

Nie przypominam sobie by Kapitan Nemo walczył z superzłoczyńcami, ale to szczegół… :D. Świetna okazja by zapoznać się z klasycznym anime, w którego powstanie był zamieszany Hayao Miyazaki. Poza tym warto będzie wrócić na chwilę do świata pięknych kreskówek, którymi tak fascynowałem się jako dziecko (nawet nie zdając sobie sprawy, że wiele z nich było produkcji japońskiej). Prawie na pewno rzucę okiem na kilka odcinków.

Jormungand

Adaptacja mangi. Jonah dorastał w nękanym kolejnymi konfliktami zbrojnymi rejonie Afryki. Pomimo swojego młodego wieku zaczyna pracować dla handlarza bronią i wnika w świat, w którym nielegalne dostawy broni są metodą na zarobienie wielkich pieniędzy. Bohater ma jednak nadzieję, że kiedyś uda mu się zemścić na handlarzu, który dostarczył broń, z której zginęli jego rodzice.

Sensacyjna seria poruszająca drażliwe tematy takie jak dzieci na polach bitew i handel bronią. Warto na nią zwrócić uwagę gdyż w przeciwieństwie do większości konkurencji jest skierowana do nieco starszej widowni. Mam jednak nieodparte wrażenie, że coś tam nie będzie grało i zamiast w miarę realistycznej serii dostaniemy groteskowego potworka… no cóż, złe przeczucia. Z resztą, takie niby realistyczne serie anime to zupełnie nie mój typ. Rzucę okiem, ale o wiele bardziej korci mnie ponowne obejrzenie filmu Pan Życia i Smierci z Nicolasem Cage’em.



Pierwszą porcję serii mamy już za nami i nie ukrywam, że zawiera ona dwa tytuły, które uważam za swojego rodzaju „pewniaki” (Accel World i Medaka Box). Nie znaczy to jednak wcale, że w kolejnych częściach przeglądu znajdują się same beznadziejne serie – po prostu mój entuzjazm w stosunku do nich jest nieco mniejszy.

2 komentarze

  1. Chyba nie zrozumiałem. Tylko tyle premier zamierzasz obejrzeć czy temat podzieliłeś na kilka wpisów? Sam się powoli zabieram za napisanie o wiosennych zapowiedziach, ale w lutym miałem urwanie głowy^^

    Dzięki za opisanie Accel World – dopisuję do listy. Jeśli chodzi o Jormungand, jakoś mnie nie przekonuje (kreskę oceniłbym jako wybitnie słabą). Eureka Seven to mój pewniak. Wymieniłbym jeszcze kilka innych, dobrze wyglądających anime: Zetman, Space Brothers czy Sakami­chi no Appolon. Eh, za jakieś 2 tygodnie o tym napiszę.

    1. Zawsze dzielę sobie przeglądy nowości na kilka części – pisanie o kilkunastu seriach wymaga wiele wysiłku i wolę to sobie rozdzielić na kilka porcji. Szczerze mówiąc to nie wiem na ile premier rzucę okiem: na pewno na „Accel World” i „Medaka Box”, reszta… nie mam pojęcia, jak na razie mój zapał ma jednak niewielkie rozmiary.
      Też mi trochę kreska w Jormungand nie podchodzi, a o kilku wymienionych przez ciebie seriach napiszę następnym razem.

Skomentuj

