Trzecie urodziny bloga!

Co roku, gdy zasiadam do pisania notki rocznicowej, nie mogę się nadziwić, że rocznica wypada akurat 26 grudnia. Jest to drugi dzień świąt, dzień, w którym najczęściej odpoczywa się w towarzystwie rodziny lub odwiedza krewnych i znajomych – jest tyle lepszych zajęć od siedzenia przy komputerze. Co roku muszę wobec tego wchodzić w archiwum i upewniać się, że nie pomyliłem dat :D. Okazuje się jednak, że faktycznie – 26 grudnia to dzień, w którym mając wolne 5 minut założyłem sobie konto na wordpressie i skreśliłem pierwsze, niezgrabne słowa. Pamiętam jednak, że zaraz potem rzuciłem bloga w kąt i wróciłem do świętowania – dlatego początki mojej ulubionej zabawki (bo czasem lubię myśleć o blogu w tych kategoriach) nie są zbyt imponujące.

Jakimś cudem ciągle powstrzymuję się od „ukucykowienia” bloga… nie zmiania to jednak faktu, że początek znajomości z My Little Pony: Friendship is Magic to jedno z barwniejszych wydarzeń minionego roku :D

Kiedy rozmyślałem nad założeniem bloga to w życiu nie przyszłoby mi do głowy, że przetrwa on aż 3 lata :D. Myślałem, że to taka moja krótkotrwała fanaberia, że po kilku miesiącach zabraknie mi zapału. W końcu w początkowych założeniach blog miał być prowadzony przez kilka osób, a kiedy okazało się, że zostałem z tym sam to nie wróżyłem całemu przedsięwzięciu świetlanej przyszłości. Bałem się, że jednej osobie zbyt szybko wyczerpie się wena twórcza i zabraknie jej pomysłów, a w skutek tego dość często na blogu będą zdarzały się długotrwałe przestoje. Tych wszystkich problemów chciałem uniknąć zbierając zgraną ekipę, która mogłaby się wymieniać pomysłami. Spójrzcie jednak – nie dość, że zajmuję się blogiem sam to wytrzymałem 3 lata pisząc względnie regularnie, a w dodatku mój entuzjazm praktycznie wcale nie osłabł :D.

Przez te 3 lata nie tylko zżyłem się z blogiem – stał się on tak integralną częścią mojego życia, że chyba nie zdobyłbym się na całkowite porzucenie go :D. Co prawda zdarzają mi się przerwy w publikowaniu notek, ale na dłuższą metę okazują się one raczej nieszkodliwe. Ciesze się też bardzo, że mój własny blog otworzył mi oczy na inne blogi – od czasu kiedy sam zacząłem blogować znalazłem w sieci wielu interesujących blogerów, a nowe odkrycia w tej dziedzinie ciągle się dokonują. To chyba właśnie ten socjalny aspekt blogowania zacząłem najbardziej doceniać w ostatnim roku. Blog dalej jest dla mnie ważnym środkiem ekspresji, ale dzięki niemu poznałem też masę fajnych ludzi, z którymi można wymieniać poglądy na przeróżne tematy. Nasze poglądy i gusta nie zawsze się zgadzają, ale to jest chyba w tym wszystkim najfajniejsze :D.

Jeśli chodzi o plany na najbliższą przyszłość to na pewno chciałbym spróbować nieco urozmaicić tematykę wpisów. Jak na razie dominują tu wpisy poświęcone anime podczas gdy notki dotyczące np. gier komputerowych, filmu czy literatury zdarzają się sporadycznie – w nadchodzącym roku spróbuję zmienić tą proporcję. Marzy mi się także regularne publikowanie „ambitnych tekstów” w postaci felietonów, ale zobaczymy co z tego wyniknie – gdyby się nie udało to zawsze można spróbować w kolejnym roku. Poza tym, chyba troszkę znudził mi się panujący obecnie minimalizm w szacie graficznej bloga – chyba w najbliższej przyszłości zacznę przeglądać motywy jakie oferuje wordpress i wybiorę sobie coś bardziej „wypasionego” :D.

Na zakończenie pozostaje mi tylko podziękować wszystkim czytelnikom; zarówno tym odwiedzającym mój blog regularnie jak i tym, którzy wpadają tylko od czasu do czasu. Cieszę się z każdego komentarza i z każdych odwiedzin, a świadomość, że ktoś czyta moje wypociny na pewno jest ważną częścią składową mojej motywacji do dalszego pisania.

Mam nadzieję, że za rok znowu będziemy świętować urodziny Bloga Mirasa, pamiętajcie – co złego to nie ja :D.

7 Komentarzy

  1. Gratuluję, że dotrwałeś. Zauważyłem, że prowadzenie bloga wymaga większego poświęcenia niż studia (przynajmniej na moim kierunku^^). Trzymam kciuki, aby twoje plany względem bloga się spełniły – u mnie często niektóre projekty nie wypalają. Co masz na myśli przez ”ambitne teksty”? Jakaś filozofia/polityka czy po prostu chodziło o jakość recenzji? :)

    W sumie to zazdroszczę ci entuzjazmu i pilnowania dat. Ja na przykład zawsze przegapię urodziny mojego bloga – a jakby nie patrzeć, w kwietniu strzela równe pięć lat^^ No nic, mam nadzieję, że jeszcze długo będziesz tutaj pisał. Pozdrawiam.

  2. Gratulacje z okazji rocznicy!~

    Nasze poglądy i gusta nie zawsze się zgadzają, ale to jest chyba w tym wszystkim najfajniejsze :D.
    Ano, cudza perspektywa czasem daje niezłą inspirację. No i to fajnie, że ludzie mają różne zdanie, bo byłoby nudno – najważniejsze, żeby akceptować prawo innych do odmiennych poglądów i wymieniać się nimi w zgodzie – co dotychczas chyba się w tych okolicach udaje :)

    Owocnego dalszego pisania, pomysłów, wytrwałości czytelników! :D

  3. Nieźle i gratuluje. Życzę dużo czytelników ;)

  4. Skoro to urodziny to składam „solenizantowi” najlepsze życzenia: kolejnych trzech lat (albo i więcej) oraz realizacji wszystkich swoich założeń i wyznaczonych celów :)

  5. Wszystkiego najlepszego!
    Pomysł „ukucykowienia” moim zdaniem jest niezły. Jeśli połączysz to z jakimś kolorowym motywem, to będę wchodzić na bloga chociażby tylko po to, żeby na niego popatrzeć.
    Jako że nie miałem okazji, z okazji zbliżającego się końca roku życzę Ci szczęścia, spełnienia marzeń, wiernych czytelników, weny i żeby kolejny koniec świata (21.12.2012 – skoro w telewizji tak powiedzieli, to musi być prawda!) nie powstrzymał Cię od świętowania 4. rocznicy.

  6. Pisz, pisz, bo świetnie Ci wychodzi. Ja wpadłam dopiero teraz na to, że wypadałoby Ci dać znać o recenzji. Przepraszam i naprawiam błąd: http://nastek.pl/recenzje/8408,Special-A ;)

    1. Dzięki za pochwały ^^
      Śledziłem sprawę recenzji na bieżąco i sprawdzałem stronę codziennie czy przypadkiem nie opublikowali mi już tekstu :P. Teraz regularnie zerkam na komentarze.

Skomentuj

