O wampirach, kinie, wielkich pieniądzach i modzie

Szybka notka poprzedzająca mój krótki, weekendowy wypad, podczas którego będę się cieszył ostatnimi dniami lata ^^. Przeglądając youtube wpadłem na zwiastun nowej superprodukcji, która już wkrótce zagości na ekranach kin. Mowa tu o kolejnej części filmowej sagi Zmierzch będącej adaptacją jakże popularnej i jakże słabo napisanej serii książek. No cóż… Zmierzch już jakiś czas temu przestał mnie ekscytować i nie wylewam nań wiader jadu, a wszelkie dyskusje na temat nowego popkulturowego wizerunku wampira także już ucichły. Swego czasu popełniłem z resztą recenzje dwóch pierwszych książek w serii, ale było to dość dawno, a na recenzowanie dalszego ciągu perypetii Belli i Edwarda zabrakło mi entuzjazmu. No, ale miało być o znalezionym w sieci trailerze, który zamieszczam poniżej.

Rzuciło mi się w oczy, że ostatni rozdział sagi ma zostać zekranizowany w dwóch częściach, podobnie jak niedawno uczyniono to z przygodami Harry’ego Pottera. W przypadku młodego czarodzieja zabieg ten wypadł dość średnio (nie wątpię jednak, że na konto twórców wpłynęła dzięki temu odpowiednia kwota) i mam poważne wątpliwości co do losów Zmierzchu. Wiem, że w Przed Świtem jest trochę akcji… Najpierw cały wątek ślubu i miesiąca miodowego, potem ta cała afera z dzieckiem i rozłamem wśród wilkołaków, a w końcu pierwsze dni Belli jako nieśmiertelnej i wizyta Volturi (na bazie trailera zgaduję jednak, że to ostanie czeka nas dopiero w części drugiej). Niby trochę materiału jest… nie wiem jednak czy obejdzie się bez zbytniego przeciągania, dramatyzowania (jak miało to miejsce w książce) i czy filmy nie będą się po prostu wlokły jak Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza. Nie żeby mi jakoś specjalnie zależało… do nadrobienia mam jeszcze filmy numer 2 i 3 (a i do tego mi się nie śpieszy). Swoją drogą to ciekawe czy ekranizowanie wszystkiego w częściach nie stanie się nową modą w świecie wielkiego kina i wielkich pieniędzy.

3 komentarze

  1. Gra o Tron: Nawałnica Mieczy: Stal i śnieg: część 1 z 3 :P

  2. No cóż, miłośnikiem zmierzchu nie jestem. W rozeznaniu filmografii pogubiłem się po drugiej części i jakoś do dalszych mnie nie ciągnie. Kiczowate romansidło dla nastolatek i zoofilskie zapędy Belli, względem – albo zmutowanego nietoperza, albo przerośniętego wilka ;-) Ciężko znaleźć film bądź anime, tak bardzo wypaczający obraz wampira.

    Cały ten podział na dwie części, moim zdaniem ma podobny cel jak w HP: Deathly Hollows (tyle, że w przypadku Pottera nie mam na co narzekać, bo lubię wersje D. Yates’a) – większe zyski ze sprzedaży. Ostatecznie, perypetie Edwarda mnie nie interesują. Gdyby nie twój wpis pewnie był nie wiedział o sequelu :-)

    Zostając przy temacie filmów. Wczoraj w końcu zaliczyłem osławioną Salę Samobójców i jednocześnie mogę powiedzieć, że się bardzo zawiodłem.

    Ten zachwalany i niby ”menski” Dominik (główny bohater) to zadufany w sobie dzieciak neostrady, z bogatej rodziny, który kończy zamykając się w pokoju i no-life’ąc na Skype/MMORPG. Oczywiście jak przystało na dzieciaka neo, kiedy rodzice odłączają mu internet, zalewa się płaczem i kończy ze sobą. Matko, ale się uśmiałem^^ Dobre też były sceny z judo. Nie wiem jak się można spuścić kiedy przeciwnik ma ciebie w trzymaniu^^ Podsumowując, film nie jest niczym ambitnym jak się go zwykło reklamować. Plusik na dobry montaż, nic poza tym.

  3. @Darcane

    Czyli jednak już moda :D

    @Luka Wars

    Też planowałem zaliczyć w bliżej nieokreślonej przyszłości tą osławioną Salę Samobójców, ale teraz już totalnie mi się nie śpieszy. Podtrzymałeś moje wszelkie obawy co o tego filmu.
    Ja bym jednak znalazł kilka popularnych anime, w których wizerunek wampira nie do końca mi się podoba :P. No, ale to też kwestia gustu; niektórzy twierdzą, że „upadek” wampiryzmu zapoczątkowała Anna Rice, którą sobie cenię.

Skomentuj

