Dwa lata za nami

Święta, święta i po świętach. Nie zapomniałem jednak, że 26 grudnia to także rocznica założenia mojego skromnego bloga :D. Choć na sensowną notkę trzeba było jeszcze kilka dni poczekać to nie zmienia to faktu, że 26 grudnia 2008 liczy się jako data założenia konta na wordpressie i pierwszej z nim styczności. W tym roku notka urodzinowa jest spóźniona bo okres świąteczny nie sprzyja pisaniu długich i natchnionych wpisów (sprzyja za to wszelkim rodzinnym imprezom), a tym razem nie przygotowałem sobie notki wcześniej :D.

W tym roku świętujemy z bohaterami Macrossa (obrazek jak zwykle z e-shuushuu.net).

Dwa lata siedzenia w blogowym światku pozwoliły mi chyba wypracować już względnie stałą formułę i styl pisania, a także (mniej lub bardziej) określiły tematykę wpisów. Nie da się ukryć, że na blogu dominuje japońska popkultura, a w szczególności anime choć czasem udaje mi się napisać coś odmiennego (z czego niezmiernie się cieszę bo przynajmniej nie wychodzę na osobę monotematyczną). Co prawda tematyka RPG całkiem poszła w odstawkę, ale jakoś nie jest mi przykro z tego powodu – uczestniczę w sesjach RPG regularnie, mam stałą grupę graczy i to całkowicie zaspokaja moje ambicje dotyczące gier fabularnych. Dlatego też bez żalu odpuściłem sobie uczestnictwo w inicjatywach takich Karnawał Blogowy RPG i całkiem porzuciłem czytanie większości blogów i serwisów poświęconych grom fabularnym. Po raz kolejny (pierwszy raz nastąpiło to kilka lat temu na spotkaniach nieistniejącego już klubu fantastyki) zauważyłem z resztą, że wszelka wymiana opinii i uczone dysputy o RPG z osobami nie będącymi częścią mojej grupy graczy po prostu mnie nudzą, a czasem nawet drażnią.

Miało być jednak o dzisiejszym solenizancie, a nie o RPG. Solenizant od dłuższego czasu nie zmienił się znacznie od strony graficznej, ale w ostatnim czasie wordpress dodał kilka atrakcyjnych motywów, które chętnie bym wypróbował – muszę kiedyś przysiąść i spróbować dokładnie wszystko przejrzeć, poprzestawiać i nieco odświeżyć blog pod tym względem. W tym miejscu może warto też wrzucić trochę statystyk; otóż do dnia dzisiejszego blog „zaliczył” nieco ponad 36 tysięcy wejść, a pod wszystkimi 143 notkami (nie licząc tej) napisano 378 komentarzy. Na szczęście nie mam żadnej obsesji na punkcie liczb; cieszę się jednak z każdego (niekoniecznie długiego) komentarza, zarówno od stałego czytelnika jak i od zupełnie „nowej” osoby.

Jeśli chodzi o przyszłość bloga to na pewno chciałbym by dalej starczało mi zapału na (nie)regularne pisanie przynajmniej tych czterech czy pięciu notek w miesiącu. Na dobrą sprawę jestem usatysfakcjonowany obecnym kierunkiem rozwoju mojego małego internetowego przyczółka, który z powodzeniem stanowi ujście dla moich grafomańskich zapędów, a także daje mi sporo radości. Mogę też powiedzieć, że prowadzenie bloga otworzyło mi oczy na całość blogosfery, o której miałem bardzo blade pojęcie i niezbyt dobre mniemanie (pisałem też o tym rok temu). Jeśli coś się zmieniło od zeszłego roku to na pewno zacząłem czytać (a przynajmniej przeglądać) więcej blogów i to nie tylko tych tematycznych, traktujących o moich zainteresowaniach, ale też tych bardziej ogólnych i wierniejszych definicji bloga jako internetowego dziennika czy pamiętnika. Nie mam jednak zamiaru zmieniać bieżącego profilu i serwować czytelnikom więcej nowinek z mojego życia czy większej liczby moich życiowych „mądrości”; myślę, że notki o anime przeplatane wpisami o innych dziedzinach (pop)kultury są wystarczająco interesujące :D.

Co mogę napisać na koniec? Mogę życzyć sobie niesłabnącego zapału i powiększającego się grona czytelników. Trochę przeczę sam sobie bo w końcu twierdzę, że: „blog jest do pisania, a nie do czytania”, ale świadomość, że ktoś czyta moje wypociny jest bardzo motywująca :D. Odwiedzającym życzę zaś cierpliwości i wyrozumiałości w stosunku do mnie i moich postów :D. Mam nadzieję, że spotkamy się za rok, a ja w międzyczasie nie przekształcę się w poważnego absolwenta uniwersytetu, który nie ma czasu na bawienie się w prywatne blogi (bo blogi firmowe akurat robią się coraz popularniejsze) :D.

2 Komentarze

  1. Moje gratulacje (^.^)/
    Życzę jak najprzyjemniejszych chwil w wirtualnej rzeczywistości :3
    Szczęśliwego Nowego Roku!~~
    Otworzyłam nowy blog, bo starego ktoś mi skasował (=_=) -> http://soranokioku.wordpress.com
    Zapraszam (^_^)

  2. Życzę ci kolejnych lat na blogu, wielu anime, a przede wszystkim weny do pisania notek.
    Życzę również Szczęśliwego Nowego Roku.
    Dopiero zauważyłam, że jesteś studentem ekonomii ^_^. Ja zostanę (może) technikiem ekonomistą w tym roku. Jednak ekonomia nie przypadła mi do gustu i nie będę jej studiować. Tobie jednak życzę powodzenia.

Skomentuj

