Zima 2010/11 – zapowiedzi (część pierwsza)

Ale ten czas leci… wydaje się, że niedawno ekscytowałem się zapowiedziami nowych anime na jesień, a tu już powoli trzeba sobie szukać zamienników :D. Nowe serie startują na przełomie grudnia i stycznia więc zostało jeszcze trochę czasu i na pewno ukażą się jeszcze jakieś nowsze informacje, ale szczerze mówiąc szału tej zimy raczej nie będzie…

Przegląd jak zwykle będzie miał dwie części i skupi się na seriach telewizyjnych pomijając wszelkie OAVki i filmy pełnometrażowe. Na pewno nie wymienię wszystkich nowości jakie zaserwuje widzom japońska telewizja, ale po co mam rozpisywać się o czymś na co z pewnością nie rzucę okiem? Swoją drogą to na pewno nie zapoznam się też ze wszystkimi 9 czy 10 seriami, które planuję opisać w zapowiedziach. No… ale ze dwie serie do bieżącego oglądania przydałoby się wybrać.

Informacje, które posłużyły mi do napisania notki pochodzą głównie z ANN, MAL i wikipedii. Tym razem nie wymieniam chartfaga, który robił zawsze bardzo czytelne zestawienia graficzne zapowiedzi, ale wszystko wskazuje na to, że jegomość zwinął interes. Nie martwcie się jednak, ma on już swoich następców jak choćby cartdriver.

EDIT (2.12.2010): Dodano trailery do Gosick i Kore wa Zombie Desu ka?

Gosick

Adaptacja serii opowiadań. Akcja rozgrywa się w latach dwudziestych w fikcyjnym europejskim kraju, do którego przybywa Kazuya – japoński nastolatek, który ma rozpocząć naukę w prestiżowej szkole. Na miejscu chłopak spotyka Wiktorię – piękną i tajemniczą dziewczynę spędzającą całe dnie w bibliotece. Razem bohaterowie będą rozwiązywać zagadki i rozwiewać tajemnice, którym nie sprostaliby najsłynniejsi detektywi.

Zapowiada się co najmniej dobrze. Szkoda, że nie ma jeszcze trailera, ale połączenie Europy z dwudziestolecia międzywojennego i wątków kryminalnych wystarczy by mnie zainteresować. Jeśli dodadzą do tego jakieś lekkie wątki paranormalne to będę wniebowzięty :D. Trochę boję się jednak, że japończycy znowu popiszą się swoją „znajomością” europejskiej kultury i będą wszędzie wsadzać odniesienia do swojego rodzimego stylu życia…

EDIT: Po obejrzeniu trailera pozwalam sobie na sporą dozę optymizmu co do tej serii; przewinęły się w nim jakiś wilkołaki czy inne badziewia więc powinno być nieźle :D.

Kore wa Zombie Desu ka?

Ponownie adaptacja serii opowiadań… Licealista Ayumu nie ma zbyt wiele szczęścia bo pada ofiarą seryjnego mordercy. Zostaje on jednak wskrzeszony przez pewną młodą nekromantkę i trafia do świata pełnego obdarzonych magicznymi mocami dziewcząt. Jedna z nich imieniem Haruna wciąga chłopaka do walki ze swoimi wrogami.

Brakuje trailera, ale chyba zapowiada się coś na kształt parodii serii w stylu magical girls. Nie do końca wiadomo czego się spodziewać, ale chyba jakiejś mieszanki komediowo-magiczno-przygodowej. Jak zwykle w przypadku takich mieszanek może być nieźle, ale może też być nudno i dziecinnie. Cóż… pozostaje rzucić okiem na pierwszy odcinek.

EDIT: Obejrzałem trailer i szczerze przyznam, że nie wniósł on wiele… nie ma rady, trzeba poczekać na pierwszy odcinek.

Dragon Crisis!

Nie zgadniecie! Kolejna adaptacja serii opowiadań :D. Ryuuji wiódł spokojnie życie licealisty dopóki jego kuzynka Eriko nie wróciła do kraju. Razem z nią ratuje on z rąk przemytników niebieskooką dziewoję, która okazuje się być smokiem z wyjątkową słabością do Ryuujiego.

Ech… zanosiło się na lekką i przyjemną komedyjkę, ale potem obejrzałem trailer i stwierdziłem, że dawno nie słyszałem tak irytującego głosu bohaterki. Wiem, że takie urocze głupotki trzeba sobie cenić, ale wszystko ma swoje granice… Seria pozostaje wielką niewiadomą.

Yumekui Merry

Tym razem adaptacja mangi. Yumeji to pozornie zwyczajny chłopak, który ma zdolność postrzegania snów innych ludzi. Jego samego od pewnego czasu prześladują sny o wojnie z kotami, a pewnego dnia spotyka on Merry – dziewczynę przybyłą ze świata snów.

Fantasy z dość oryginalnym pomysłem. Możliwe, że będzie z tego niezła seria przygodowa, ale z drugiej strony może to być typowy shounen, na które jestem uczulony (albo na które jestem po prostu za stary) :/. W trailerze podoba mi się ciekawa muzyka i projekty zjaw czy jak nazwać te potwory, ale kreska jest jakaś taka dziwna… :D.

Wolverine

Kolejne po Iron Manie podejście japońskich rysowników do adaptacji klasycznych amerykańskich komiksów. Mutanta obdarzonego zdolnością regeneracji i zaopatrzonego w wysuwające się z pomiędzy knykci szpony nie trzeba chyba przedstawiać…

Ciężka sprawa. Rzuciłem okiem na Iron Mana i spodobała mi się wysoka jakoś produkcji tej serii. Superbohaterowie Marvela i kreskówki z ich udziałem to jednak fajne wspomnienia z okresu dzieciństwa i jakoś nie chcę oglądać ich nowszych adaptacji choć filmy aktorskie na ich bazie okazują się zadziwiająco dobre. Poza tym, spójrzcie tylko na trailer… Wolverine jest jakiś „do siebie niepodobny” i walczy z jakimiś samurajskimi demonami?



Powyższe pięć serii to moim zdaniem najsilniejsze pozycje nadchodzącego sezonu i raczej pokuszę się o rzucenie okiem na pierwszy odcinek każdej z nich. Nie ukrywam, że jedyną serią, która wzbudza we mnie jakieś silniejsze emocje jest Gosick i ewentualnie Kore wa Zombie Desu ka?… Nie powiem, że w poprzednim sezonie były same hiciory, ale aż takiej posuchy jak teraz jakoś nie mogę sobie przypomnieć. Może robię się za stary na anime? No… do końca studiów już wcale nie tak daleko – może powoli zmieniam się w poważnego pana, który bajek nie ogląda? :D

3 Komentarze

  1. Moim faworytem jest Gosiek (muszę zobaczyć!). Może obejrzę też pierwszy odcinek Kore wa Zombie Desu ka? I Yumekui Merry (moim zdaniem kreska jest ok :) )….
    Pyzatym nie znalazłam nic co przykułoby moja uwagę. A trochę jest tych tytyłów…

  2. Zgadzam się przedmówczynią. Animów z europejskimi krajami, różowymi piłami mechanicznymi oraz porypanymi światami nigdy mało. A przynajmniej nigdy mało ich pierwszych odcinków.

  3. Jeśli chodzi o mnie moimi faworytami również są Gostick i Kore wa Zombie desu ka? Myślę, że jednak z tego drugiego wyjdzie coś przełomowego, a nie zwykła dziecinna komedia. Zobaczymy za miesiąc.
    PS. U mnie nowa notka.

Skomentuj

