May’n – Ready Go! (Ookami-san to Shichinin no Nakama-tachi OP)

Dziś znowu trochę muzycznie na blogu. Przyznam jednak, że dzisiejszy teledysk to żadna nowość bo można go podziwiać już od czerwca :D. May’n to japońska artystka, którą fani anime mogą dość dobrze kojarzyć z więcej niż paru piosenek towarzyszących naszym ulubionym animacjom. Nawet ja przyznam, że ten pseudonim nie jest mi obcy choć z reguły nie słucham muzyki z kraju kwitnącej wiśni. Ookami-san… z kolei to anime, które bardzo przypadło mi do gustu – uważam, że to jedna z perełek kończącego się powoli sezonu letniego. Cenię sobie w nim nawiązania do klasycznych bajek z naszego (nie japońskiego) kręgu kulturowego oraz humor. Nieco więcej o ten serii planuję napisać w niedalekiej przyszłości, a teraz skupię się może na piosence towarzyszącej temu tytułowi – co ciekawe, w przypadku Ookami-san… raczej nie zdarza mi się przewijać czołówki :D.

Sama piosenka może nie jest wielkim hitem (tym bardziej, że z reguły gustuję w trochę cięższych klimatach) jednak emanująca z każdej sekundy radość sprawia, że tego prostego i pozytywnego utworu naprawdę przyjemnie się słucha. Do tego dochodzi jeszcze nader przyjemny głos May’n, która nieraz już pokazała, że jej utwór lepiej sprawdza się w roli openingu/endingu do anime niż śpiewana przez gromadkę seiyuu tandeta :D. Teledysk, choć nieskomplikowany, dobrze komponuję się z utworem, a amatorzy japońskiej urody mogą przy okazji podziwiać zgrabne nogi piosenkarki :D.

4 komentarze

  1. No tak – kto nie zna May’n ^^ Ci którzy interesują się choć trochę japońską muzyka, albo chociaż samym anime, po prostu musieli się na nią natknąć, a ma tak specyficzny głos, że nie da się jej pomylić z nikim innym :)
    Moim osobistym faworytem z piosenek May’n jest „Kimi Shinitamou Koto Nakare”, ale wszystkie jej utworki, które do tej pory słyszałam są całkiem niezłe ^^

    Co do samego „Ready Go!” (które swoją droga mam w planach przetłumaczyć ;]) – pierwsze dźwięki od razu skojarzyły mi się z początkiem jakiejś bajki :D Ogólnie utworek ma fajny nastrój i pasuje do Ookami :)

    Btw, czyli mówisz, że podoba Ci się to anime, tak? Ja widziałam tylko pierwszy odcinek i w sumie też miałam całkiem przyjemne odczucia ^^ Po prostu stwierdziłam, że obejrzę całość jak już się skończy – tego typu serie wolę oglądać hurtem ;]

    Pozdrawiam ^^

  2. Osobiście to nie kojarzę nawet anime, w jakich piosenki ta Pani śpiewała, ale zapewne jest dobra i bardzo znana. Zresztą ja nawet nie kojarzę ostatniego tytułu, anime jakie oglądałem, ale to Mirasku wiesz jak sondzie. trzeba jedno przyznać, bije energią i ( gdybym jeszcze rozumiał o co biega w tekście… ) a co do nóg, to takie kije raczej jak na mój gust. Ale każdy ma inny.

  3. rzeczywiście, hitem ta piosenka nie jest, ale całkiem przyjemnie się słuchało :D

    @Shouri ah.. zgadzam się, opening z Shangri-la jest świetny!

  4. […] będącą wzorowym członkiem szkolnego samorządu). Od strony muzycznej na uwagę zasługuje tylko śpiewany przez May’n opening, o którym pisałem niedawno. Dla równowagi mamy jednak ending, którego nie da się słuchać […]

Skomentuj

