Miras poleca: Sasameki Koto

Uff… już po sesji :D. Czekam jeszcze na wyniki jednego egzaminu, ale jestem dobrej myśli ^^. Skoro burza już przeszła i nic nie wysysa moich sił twórczych mogę w końcu dodać nową notkę z serii „rekomendacje”… i pomyśleć, że kiedyś chciałem dodawać jedną taką notkę w miesiącu :D. Na dziś przygotowałem śmieszną i romantyczną opowieść z wątkiem yuri – Sasameki Koto.

Sumika i Ushio przyjaźnią się od dawna, a ostatnio szczęśliwie trafiły do jednej klasy w liceum. Poważna i silna Sumika od jakiegoś czasu podkochuje się w swojej przyjaciółce, ale nie może zdobyć się na wyznanie jej prawdy. Szczęśliwie składa się, że Ushio lubi dziewczęta i teoretycznie wszystko powinno być w porządku… problem w tym, że gustuje ona tylko w uroczych, słodkich i niewinnych istotkach, a wysoka i wysportowana Sumika, mająca niezłe zadatki na chłopczycę raczej nie spełnia tych wymagań.

Cała gromadka bohaterek w komplecie.

Sasameki Koto będące adaptacją mangi o tym samym tytule przybliży nam perypetie młodych dziewcząt, których raczej nie interesuje płeć przeciwna. Historia obraca się wokół Sumiki i Ushio, która w pogoni za kolejnymi obiektami westchnień nie zauważa, że tuż pod bokiem ma oddaną jej przyjaciółkę darzącą ją szczerym uczuciem. W miarę upływu czasu oprócz radosnej i sympatycznej (choć nieco naiwnej) Ushio oraz jej przyjaciółki poznamy ekscentryczną Tomoe oraz jej dziecinną partnerkę Miyako. Później do grona bohaterów dołącza nieśmiała Aoi, a w międzyczasie większą lub mniejszą rolę będą odgrywali: nieszczęśliwie zakochany w Sumice Masaki, zaprzyjaźniona z dwójką bohaterek Kiyori (która dla odmiany jest straight) oraz tajemnicza Akemi-chan (xD). Fabuła jest raczej epizodyczna, a każdy odcinek przedstawia kolejne perypetie naszej gromadki podczas szkolnych zajęć i nie tylko. Z biegiem czasu można zauważyć, że uczucia obu heroin stopniowo ewoluują jednak zakończenie (choć na swój sposób satysfakcjonujące) nie przynosi rozstrzygnięcia. Nie ma się jednak co dziwić – manga, na której oparto ten tytuł jest ciągle wydawana i nie dobiegła jeszcze końca.

Sasameki Koto to naprawdę ciepła, zaprawiona humorem opowieść o przyjaźni i radzeniu sobie z pierwszą miłością. Pomimo ewidentnych wątków yuri w serii nie można dopatrzyć się nic zdrożnego i tytuł może podobać się nie tylko fanom gatunku. Sasameki Koto nie powiela utartych w yuri schematów (które często są ciężkostrawne) takich jak choćby umiejscowienie akcji w szkole z internatem, do które uczęszczają tylko bogate panny. Bohaterki tego anime to zwykłe nastolatki, uczęszczające do zwykłej szkoły, mające zwykłe problemy ze nauką, rodziną i dorastaniem. To, że akurat preferują własną płeć… cóż, bywa i tak. Z czystym sumieniem polecam Sasameki Koto wszystkim wielbicielom komedii romantycznych, którzy nie oczekują wielkich emocjonalnych burz czy dramatyzmu, a których nie zraża niewinny wątek yuri. Na dodatkowy plus zalicza się przesympatyczny ending.

3 komentarze

  1. Kiedyś próbowałem wziąć się za ten tytuł, ale chyba mnie jakoś nie zafascynował, i tak wyszło, że porzuciłem go. Ostatnio miałem zamiar wziąć się za oglądanie ponownie, ale trafiłem na jakiś lepszy tytuł i „Sasameki Koto” znowu wylądowało na liście oczekujących xd. Będę musiał to kiedyś nadrobić.

    Pozdro all!!!

    1. Heh. Ile ja mam serii, które „kiedyś obejrzę” :D. A lista ciągle się wydłuża, co zrobić z takim dramatem? :D

  2. Ja mam plan po kolei oglądać wszystkie anime z tej listy. Według moich obliczeń w 2020 roku obejrzę już połowę xd. Życzcie mi powodzenia xD

    Pozdro all!!!

Skomentuj

