Wiosna 2010 – zapowiedzi (serie OVA)

Notka znowu z opóźnieniem, ale chciałem ją dodać gdyż (co dziwne) na przełom marca i kwietnia zapowiada się kilka serii typu OVA, którymi jestem zainteresowany. Tym sposobem skończę przegląd wiosennych zapowiedzi i zabiorę się za jakieś bardziej konkretne notki.

Przy okazji składam wszystkim przedstawicielkom płci pięknej serdeczne życzenia!

Gundam Unicorn

Zapowiedziana seria sześciu godzinnych odcinków opartych na zbiorze opowiadań osadzonych w uniwersum Gundama. Akcja dzieje się podczas wczesnego okresu kolonizacji kosmosu przez ludzkość; zbrojny „Incydent Laplace’a” wpłynie na jej dalsze losy.

Odkąd obejrzałem Gundam 00 i Gundam Seed na dźwięk słowa „gundam” przechodzi mnie dreszcz :D. Choć z reguły podchodzę do motywu mechów z dużym dystansem, a niektóre serie tego typu są dla mnie niestrawne to akurat Gundam sprawia, że siedzę wbity w fotel i z niecierpliwością czekam na rozwój wydarzeń. Gundam Unicorn ma być luźno powiązany z jedną z wcześniejszych serii o wielkich robotach, ale mam nadzieję, że ignorancja w tym zakresie nie przeszkodzi mi cieszyć się seansem (tym bardziej, że trailer powala na ziemię pod względem animacji i grafiki).

Haiyoru! Nyaru-Ani

Realizowana w technice flash seria ma być rozpowszechniana w internecie. Będziemy śledzić losy zwyczajnego nastolatka imieniem Mahiro, ktory spotka na swojej drodze piękną i słodką dziewczynę, która przedstawi się jako Nyarlathotep i będzie bronić go przed potworami.

Nyarlathotep to postać znana wszystkim miłośnikom twórczości H. P. Lovecrafta i stworzonych przez niego Mitów Cthulhu. Nie wiem jednak czy Wielcy Przedwieczni ucieszyliby się z nowego wizerunku Nyarlathotepa… można zerknąć i zobaczyć jak japończycy lubią adaptować wytwory zachodniej kultury na swoje potrzeby :/. Swoją drogą to kilka lat temu powstało anime Demonbane, w którym mroczna księga Necronomicon była uosobiona w postaci (a jakże) moe dziewczynki. Nie wiem jednak jaka jest proporcja „Cthulhu do moe” w obu tytułach…

Cthulhu fhtagn, nyan?

Black Rock Shooter

Anime inspirowane stworzoną w programie Vocaloid piosenką i powstałym do niej teledyskiem. Narrator opowiada o swojej bezcelowej i przepełnionej rozpaczą wędrówce w poszukiwaniu czegoś co niegdyś utracił.

Nie do końca rozumiem fenomen Vocaloida, jestem jednak świadomy wielkiej popularności jaką zdobył teledysk Black Rock Shooter. Sama piosenka podoba mi się raczej średnio, ale oprawa graficzna ma dość ciekawą stylistykę. Ciekawostka… pewnie rzucę okiem.



W końcu po około trzech tygodniach koniec przeglądów:D. Przyznam szczerze, że tylko Gundam Unicorn wzbudza we mnie jakieś większe pozytywne emocje. Pozostałe dwa tytuły traktuję raczej jako „przyrodniczą ciekawostkę” pokazującą, że twórcy anime inspirują się w swojej pracy dosłownie wszystkim.

Podpowiem, że słowem-kluczem do następnej zaplanowanej (zakładając, że plan się nie zmieni) dłuższej notki jest „wampir”, ale szczegóły zachowam chwilowo dla siebie :D.

2 Komentarze

  1. Ostatnio zaoglądałam się w dramach, więc nie za bardzo znam wiosenną ramówkę… Trza to zaniedbanie grzecznie nadrobić:P

  2. Black Rock Shooter góruje u mnie na liście TOP ;P Już nawet tą piosenkę sobie przetłumaczyłam. Szkoda tylko, że kompletnie nie widzę powiązania z tym trailerem.

Skomentuj

