Wiosna 2010 – zapowiedzi (część druga)

Obiecana druga część przeglądu. Miało być wcześniej, ale weekend niespodziewanie zaserwował mi inne zajęcia. Lista nowości nie została co prawda wyczerpana, ale nie będę ukrywał, że kilka tytułów wcale mnie nie interesuje i pomijam je bez żalu. Informacje pochodzą tak jak poprzednim razem z chartfag, ANN, MAL i wikipedii.

Notkę o nowych seriach OVA planuję na weekend; dodam ją pewnie po poprawieniu tego jednego egzaminu, którego nie udało mi się zdać w pierwszym terminie.

Mayoi Neko Overrun!

Adaptacja zbioru opowiadań. Główny bohater serii – Takumi prowadzi razem ze swoją przyrodnią siostrą Otome podupadającą cukiernię. Pewnego pięknego dnia spotykają na ulicy piękną i zagubioną dziewczynę.

Przyznam, że podczas oglądania reklamówki miałem już dosyć miauczenia. Ciągłe nya! nya! troszkę mi zbrzydło, a to pewnie znaczy, że po rewelacyjnym Nyan Koi! mam chwilowo dość kotów. Seria wygląda na standardową haremową komedię z domieszką ecchi, ale na trailerze majtki nie fruwały na prawo i lewo więc pewnie ta lekka domieszka erotyki będzie zrobiona ze smakiem. Bohaterki będą pewnie nieskomplikowanymi moe dziewuszkami, ale jest szansa (choć dość mała) na nieskomplikowaną (a jakże :D) i śmieszną serię.

Hakuouki

Oparta na grze wideo historia Chizuru poszukującej swego ojca, który przeniósł się do Kyoto. Podczas podróży bohaterka spotyka uzbrojoną grupę walczącą z demonem; okazuje się, że mężczyźni poszukują lekarza, który jest ojcem Chizuru! Zbrojni postanawiają dołączyć do dziewczyny by odnaleźć jej ojca, a także lekarstwo na przypadłość zmieniającą ludzi w demony.

Jedna dziewczyna i banda uroczych samurajów? Skąd my to znamy? Widziałem kilka serii w takich klimatach i jakoś szczególnie mnie to nie odstrasza; poza tym – dobry bishounen nie jest zły pod warunkiem, że się (przesadnie :D) nie yaoi. Seria ma być okraszona wątkami nie tylko romantycznymi, ale i historyczno-politycznymi – może być ciekawie.

Trailera brak więc chwilowo zamieszczam opening z gry. Swoją drogą to szukając grafik związanych z tym tytułem stanowczo za często trafia się na portrety roznegliżowanych samurajów…

Arakawa Under the Bridge

Adaptacja komediowej mangi. Kou nie ma powodów by być niezadowolonym ze swojego życia, ma ono zostać jednak wywrócone do góry nogami gdy o mały włos nie topi się w rzece. Życie ratuje mu bezdomna dziewczyna imieniem Nino mieszkająca pod mostem. By odwdzięczyć się swojej wybawicielce Kou zaczyna się z nią spotykać i poznaje jej sąsiadów spod mostu.

Po sprawdzeniu kilku informacji o tym tytule stwierdzam, że może być oryginalnie, dziwnie, absurdalnie. W zależności od kontekstu mogą to być zalety lub zarzuty pod adresem Arakawy… . Pozostaje zobaczyć, innego wyjścia nie ma.

Tak. Ten filmik to naprawdę reklamówka tego anime!

B Gata H Kei

Trailera brak. Grafika z oficjalnej strony B Gata H Kei.

Kolejna adaptacja mangi przybliży nam losy Yamady – licealistki, która pomimo tego, że jest dziewicą ma zamiar przespać się z setką partnerów. Pomimo tak szczytnych zamiarów szybko okazuje się, że  uwaga bohaterki skupia się tylko na jednym chłopaku.

Mój zdecydowany „faworyt” tego sezonu :D. Najprawdopodobniej głupota będzie się wylewać z ekranu, ale przymuszę się do zerknięcia na jeden odcinek.

Senkou no Night Raid

Anime zrealizowane w ramach projektu „Siła Anime” mającego serwować widzom tytuły nietuzinkowe i ambitne. Akcja osadzona jest w Szanghaju w 1931 roku; w związku z niedawnymi konfliktami zbrojnymi w regionie oraz Pierwszą Wojną Światową kosmopolityczne miasto jest pełne intryg i szpiegów.

Tytuły sensacyjne zawsze wzbudzają moje zainteresowanie; w końcu nie samymi komediami i ecchi człowiek żyje :D. Tematykę Szanghaju lat trzydziestych uważam za bardzo wdzięczną – czytałem stosunkowo niedawno całkiem niezłą książkę o japońskich agentach działających w tym okresie. Jeśli w dodatku obędzie się bez wątków nadprzyrodzonych to Senko no Night Raid będzie stanowić miłą odmianę.

Uragiri wa Boku no Namae wo Shitteiru

Trailera brak... znowu. Grafika pochodzi z oficjalnej strony anime.

Adaptacja mangi shounen ai. Yuki wychował się w przybranej rodzinie i nie wie nic o swojej przeszłości, posiada on także zdolność do wyczuwania emocji ludzi, których dotknie. Nie mogąc kontrolować swoich mocy Yuki wiele już w życiu wycierpiał, a jego życie komplikuje się jeszcze bardziej gdy spotyka na swojej drodze osobę podającą się za jego rodzonego brata.

Określenie „shounen ai” już na początku dystansuje mnie do tego tytułu. Jeśli pominąć wątek męsko-męski to może i zapowiada się ciekawy serial spod znaku s-f. Niestety skądś znam motyw młodszego brata wyczuwającego emocje przez dotyk – z kiepskawego anime Night Head Genesis, które też zapowiadało się nieźle. Cóż… dwa głosy na nie, ale może coś mnie podkusi żeby zerknąć.

To tyle jeśli chodzi o serie TV. Lista pozostała niewyczerpana, ale po rzuceniu okiem na resztę zapowiedzi naprawdę stwierdzam, że „szału nie ma” (jak mawia moja koleżanka z roku). Otwarcie przyznam, że większe emocje wzbudzają we mnie tylko: Kaichou wa Maid-sama!, Working! oraz Angel Beats!, a resztę serii traktuję na zasadzie „a może trafi się coś fajnego”. Tak jak wspomniałem, jest kilka (można je policzyć na palcach) serii OVA, które przykuły moją uwagę i poświęcę im osobną notkę. Na odchodnym jeszcze raz polecam zerknięcie na stronę konwentu Grojkon – ostatnio pojawiła się wstępna rozpiska atrakcji bloku popkultury japońskiej.

One response

  1. Dziwne to czy nie, żadne anime mi się nie spodobało. Jedynie to ostatnie, jeszcze kiedy czytałam u Shouri, strasznie mi oczy namydliło, póki nie przeczytałam słowa „shonen ai”, a moim ciałem przebiegł lekki dreszcz.

Skomentuj

