Lato 2009 – zapowiedzi (część druga)

Dalsza część przeglądu letnich nowości. Ponownie źródłem informacji jest Random Curiosity, ANN i Wikipedia. Szczerze mówią to serie wzbudzające moje największe zainteresowanie omówiłem w poprzedniej notce i poniższymi tytułami jestem zdecydowanie mniej podniecony, ale z ostatecznymi sądami wstrzymam się raczej aż rzucę okiem na pierwsze odcinki.

Umineko no Naku Koro ni

Zdecydowanie najsilniejsza pozycja na dzisiejszej liście, adaptacja gry typu visual novel twórców słynnego Higurashi no Naku Koro ni. Tym razem akcja zabierze nas do rezydencji pewnej bogatej rodziny na osamotnionej wyspie, którą wstrząśnie seria morderstw.

Jeśli opresyjna atmosfera będzie choć w połowie tak gęsta jak we wspomnianym Higurashi to seria na pewno zagości na moim monitorze. Stojąca na odludziu rezydencja i seria morderstw to klasyczny motyw kryminałów, jeśli dojdą do tego psychologiczne i paranormalne elementy (takie jak w Higurashi) to szykuje się nam mały hicior. Trochę jednak boję się za bardzo rozbudzać swoje oczekiwania…

Yoku Wakaru Gendai Mahou

Adaptacja serii opowiadań,  niezdarna i bardzo niska dziewczyna zostaje asystentką i uczennicą jednego z najpotężniejszych współczesnych magów. Co ciekawe, okazuje się, że w XXI wieku magowie tak samo często wykorzystują różdżki i księgi co komputery :).

„Wykładana współcześnie magia” (bo tak można przetłumaczyć tytuł) ma potencjał. Przyznam, że zawsze przychylnym okiem patrze na łączenie motywów fantasy ze współczesnością, miejmy jednak nadzieję, że seria nie okaże się kolejną przeciętną komedyjką o stadzie moe dzieweczek (a kilka można było zobaczyć w trailerze).

NEEDLESS

Trailera niestety brak więc zamieszczam okładkę jednego z tomików mangi.

Trailera niestety brak więc zamieszczam okładkę jednego z tomików mangi.

Trzecia Wojna Światowa zostawiła świat w opłakanym stanie. W tym niezbyt przyjaznym otoczeniu będziemy śledzić zmagania ludzi obdarzonych supermocami z potężną i złą organizacją próbującą znaleźć receptę na nieśmiertelność.

Dawno nie oglądałem serii skupiającej się na żywej akcji (a na taką urasta NEEDLESS) i z reguły w takowych nie gustuję. Plusem jest jednak postapokaliptyczny świat, stwarza to wiele możliwości, miejmy nadzieję, że twórcy je dobrze wykorzystają. Nie mogę powiedzieć, że jestem szczególnie zainteresowany serią, ale może zerknę na pierwszy odcinek.

Tokyo Magnitude 8.0

Pomysł nie jest oparty anie na mandze, ani na serii opowiadań co już czyni serię oryginalną. Fabułą ma koncentrować się na losach nastolatki, która próbuje dostać się do domu po tym jak Tokyo i okolice nawiedziło potężne trzęsienie ziemi.

Anime katastroficzne, czegoś takiego jeszcze nie widziałem więc korci mnie by obejrzeć przynajmniej jeden odcinek. W zasadzie to nie mam pojęcia czego się spodziewać (trailer niewiele w tym względzie pomaga), ale rzucić okiem zawsze można.

Taishou Yakyuu Musume

Kolejna adaptacja serii opowiadań. Akcja będzie się rozgrywać w szkole dla dziewcząt gdzie zacznie formować się żeńska drużyna bejsbolowa. Warto nadmienić, że w latach dwudziestych (z tego co mi wiadomo) ten sport w kraju kwitnącej wiśni był dopiero w powijakach.

Kolejny tytuł z cyklu „grupa uroczych dziewcząt zaczyna robić coś twórczego”. Takie tytuły niezmiennie cieszą się ogromną popularnością, ale mnie ostatnio trochę zbrzydły (głównie za sprawą K-ON!, który mocno mnie rozczarował). Może jednak uświadczymy tu choć trochę sensownej fabuły i postacie z charakterkiem.

Na tym zakończę przegląd letnich nowości. Wspomniałem tylko o seriach telewizyjnych, które mają jakiekolwiek szanse pojawienia się na blogu i kilka z nich z premedytacją pominąłem. Nie wspomniałem na przykład o bazujących na czteropanelowych mangach Kanamemo i GA: Geijutsuka Art Design Class, o ile oba tytuły mogą się okazać łatwymi i przyjemnymi w odbiorze komediami to naprawdę nie mam ochoty regularnie (tak jakbym kiedykolwiek pisywał regularnie…) o nich pisywać. Pominąłem też filmy kinowe (na przykład Summer Wars), serie OVA i kontynuacje tytułów, z którymi jak dotąd się nie zapoznałem (choćby Spice and Wolf II), one też raczej nie będą na bieżąco pojawiać się na blogu.

No, to pozostało z niecierpliwością czekać na oficjalne rozpoczęcie sezonu…

One response

  1. u ciebie sie teraz chyba troch emocniej niz u Shourii rozpisze, ale to chyba nic…

    Tak wiec, TM 8.0 na pewno mam zamiar ogladac, wierze w to ze Bones bedzie potrafilo te katastrofy tak zekranizowac ze na prawde wdech w wpiersiach bedzie zabierac.
    Yoku Wakaru Gendai Mahou chyba jest tez jako manga, nie pamietam dokladnie ale patrzac na te charaktery i plot zdaje mi sie ze cos podobnego juz raz czytalem, tylko grupa skanlacyjna jedynie do 4 chapka czy cos takiego doszla i kotfice zarzucila.
    Wczoraj sobie jedna z mang Umineko przeczytalem, i na prawde mnie to zainteresowalo, bardzo ciekaw jestem na to jak anime zostanie przetworzone.
    Bakemonogatari, wiadomo, Shaft za tym stoi czyli Shaft powinno tez byc w srodku.
    Canaan to za bardzo nie wiem, moze byc zle, moze byc dobre, nie dowiemy sie poki nie zostanie wyswietlone

Skomentuj

