Lato 2009 – zapowiedzi (część pierwsza)

Zanim przejdę do sedna kilka słów na nieco inny temat. Przez ostatnie 2 dni byłem pozbawiony dostępu do internetu za sprawą serii burz, które przetoczyły się nad południową częścią kraju. Wczoraj wieczorem, kiedy mojemu dostawcy udało się dokonać napraw, rzuciłem okiem na statystyki bloga by zobaczyć co działo się podczas mojej nieobecności. Wielkie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem to. Wyjaśni mi ktoś taką statystyczną anomalię ^^?

Przejdźmy już do właściwego tematu notki. Lato to nie tylko słońce (choć u mnie od kilku dni ciągle pada deszcz) i plaża, to także nowe serie anime mające premiery w japońskiej telewizji. Jako, że w wakacje ma się z reguły więcej wolnego czasu planuję wybrać sobie jedną serię do blogowania; bloguję już na temat 07-Ghost i myślę, że podołam opisywaniu dwóch serii. Bazując głównie na informacjach pochodzących z Random Curiosity, ANN i Wikipedii sporządziłem listę co ciekawszych serii, które mają się pojawić lada dzień (kolejność jest zupełnie przypadkowa), po więcej informacji (i więcej trailerów) odsyłam na wspomniane strony.

Umi Monogatari

Opowieść o dwóch żyjących w morzu siostrach, które są bardzo ciekawe świata powierzchni. Pewnego dnia znajdują dziwny pierścień, a chęć zwrócenia go właścicielowi pchnie je do rozpoczęcia wyprawy w szeroki świat. Nie wiedzą, że znalezisko sprawi w przyszłości wiele kłopotów.

Wyemitowano już pierwszy odcinek tej serii i myślę, że w niedalekiej przyszłości pokuszę się o napisanie krótkiej notki na jego temat. Spodziewam się słodziutkiej i dość zabawnej historii w stylu magical girls. Na pewno dam tej serii szansę ze względu na to, że prowadzę teraz serię sesji RPG w klimatach magical girls i każde źródło inspiracji przyjmuję z otwartymi ramionami. Od strony graficznej całość wygląda ładnie, zobaczymy jak zaprezentuje sie strona fabularna i postacie. Jako ciekawostkę można wspomnieć, że inspiracją do stworzenia tej serii była popularna linia gier pachinko.

Aoi Hana

Adaptacja mangi pod tym samym tytułem. Po wielu latach rozłąki dwie przyjaciółki z dzieciństwa spotykają się znowu w liceum. Razem będą zmagać się z problemami (także sercowymi) i wzajemnie się wspierać.

Z trailera nie można się za wiele domyślić… z różnych opisów wynika, że seria będzie się skupiać na codziennych problemach w szkole i zawierać będzie wątki shoujo-ai. Jako, że nie mam nic przeciwko shoujo-ai, a nawet w całej rozciągłości popieram takie serie, na pewno rzucę okiem choć blogować raczej nie będę.

Bakemonogatari

Historia będąca adaptacją popularnej serii opowiadań o losach zwyczajnego nastolatka, który przeżył niedawno atak wampira. Jego problemy z nadnaturalnymi istotami nie mają się jednak skończyć, a to za sprawą pewnej dziewczyny.

Nie mogę powiedzieć, że jestem bardzo zainteresowany tą serią. Ostatnimi czasy pojawiło się trochę za dużo anime bazujących na schemacie „zwykły chłopak i dziewczyna z supermocami”. Trailer robi jednak dobre wrażenie i buduje nieco mroczną atmosferę. Przez słabość do fantastyki w każdej postaci zapewne rzucę okiem choćby na pierwszy odcinek.

CANAAN

Adaptacja gry typu visual novel z konsoli Nintendo Wii, w której stworzenie zamieszani byli ludzie z grupy Type-Moon (znanej z gier takich jak Tsukihime i Fate/Stay Night). W Tokijskiej dzielnicy Shibuya zaczynają dziać się dziwne rzeczy, które zdają się być serią terrorystycznych ataków, w rzeczywistości jednak sprawa jest o wiele poważniejsza. W serię zdarzeń zaplątana zostaje grupa dotychczas obcych sobie osób i to właśnie oni będzie musiała rozwiązać zagadkę.

Znając dorobek Type-Moon można spodziewać się złożonej i mrocznej historii  oraz ciekawych bohaterów. Animowane adaptacje wspomnianych gier równierz stały na wysokim poziomie więc CANAAN jest zdecydowanie jedną z najciekawszych propozycji tego sezonu. Na dodatkowy plus bardziej „dorosłe” projekty postaci niż w innych letnich nowościach. Oglądam na 100%.

Princess Lover!

Żaden sezon nie może obyć się bez ekranizacji gry hentai i tego lata padło na Princess Lover! Anime skupia się na losach zwyczajnego nastolatka, który (a jakże) trafia do prestiżowej szkoły pełnej pięknych dziewcząt.

Czego można się spodziewać? Tego co zwykle: kusych spódniczek, dużej ilości damskiej bielizny, dwuznacznych sytuacji i masy ślicznych dziewcząt. Nie mogę powiedzieć, że seria jest specjalnie odkrywcza, ale zerknę z ciekawości, może znajdzie się tam coś oryginalnego (jak choćby fajny humor w Asu no Yoichi). Z drugiej jednak strony żadna z dziewcząt w trailerach specjalnie nie przykuła mojej uwagi…

Sora no Manimani

Komedia romantyczna będąca adaptacją mangi o tym samym tytule. Nieśmiały i skryty Saku powraca po wielu latach do swojego rodzinnego miasta by uczyć się w tamtejszym liceum. Spotyka tam swoją przyjaciółkę z dzieciństwa, hiperaktywną i szaloną dziewczynę, która siłą wciąga go do założonego przez siebie klubu astronomii.

Trailer robi na mnie dobre wrażenie. Mam nadzieję zobaczyć ładną, śmieszną i romantyczną opowieść bez zbędnego dramatyzowania, takie serie mogę pochłaniać w każdej ilości i pierwszy odcinek Sora no Manimani na pewno znajdzie się na mojej liście „do obejrzenia”.


Na chwilę obecną to tyle. Zostało jeszcze kilka serii, o których chciałbym wspomnieć, ale wyszukiwanie informacji i pisanie tej notki zajęło mi sporo czasu, a jestem z natury leniwy :P. Dalsza część przeglądu wkrótce.

2 Komentarze

  1. Znam to lenistwo – mnie zazwyczaj pisanie notek z sezonowymi zapowiedziami zajmuje ładnych parę dni ;)

    Na pewno zerknę na Umi Monogatari, Aoi Hana ominę szerokim łukiem. Bakemonogatari i CANAAN mnie porządnie zaintrygowały, więc na jedną z serii rzucę okiem na 100%. Princess Lover! chyba sobie daruję – jakoś nie jestem w nastroju na taki tytuł, a Sora no Manimani jest moim największym problemem tego lata. Czytam dużo pozytywnych przemyśleń apropo tej serii, ale mnie aż do tego stopnia nie przyciągnęła – zobaczy się w przyszłości ^^

    Co do „anomalii” – to tak po prostu jest ;) U mnie też kiedyś z nieznanych przyczyn liczba odwiedzin skoczyła okropnie do góry i się utrzymywała na takim poziomie ^^ Stajesz się popularny xD

    Pozdrawiam :)

  2. Ja za to z dnia na dzień coraz bardziej nakręcam się na Sora no Manimani; jakoś mam znowu ochotę na taką w miarę „normalną” komedię romantyczną :D. Poza tym to sam się sobie dziwię z jaką niecierpliwością czekam na suby do Umi Monogatari…
    Do niedawna wydawało się, że nie będzie co oglądać, ale chyba jednak złe przepowiednie się nie sprawdzą :)

    Jeśli chce się zrobić taki w miarę kompleksowy przegląd nowości to faktycznie jest to dość męczące…

    „Popularny”… jak to ładnie brzmi, jeszcze wpadnę w samozachwyt :D.

Skomentuj

