Jeszcze o wiośnie 2009

No tak, podświadomie czułem, że tak to się skończy. Scena fansuberska znowu mnie rozczarowała. Dlaczego zawsze kiepskimi, ale popularnymi seriami zajmuje się 20 grup, a mało popularnymi, ale ciekawymi zero? Ale zacznę może od początku.

Przymierzałem się do blogowania na temat nowej serii Shinkyoku Soukai Polyphonica Crimson S. Byłem już co do tego pomysłu przekonany i przygotowywałem się do zrobienia porządnej notki odnośnie odcinka pierwszego. Byłem całkowicie świadomy tego, że seria ta nie jest popularna, ale to jeszcze bardziej mnie przekonywało do tego pomysłu (od początku chciałem zajmować się takimi właśnie nieco „niszowymi” tematami, a nie żadnym mainstream’em). O wychodzące na bieżąco odcinki nie martwiłem się bo Polyphonicą zajęła się sporej wielkości grupa, która wypuściła odcinek pierwszy krótko po jego premierze co dobrze wróżyło na przyszłość. Jednakże, przeliczyłem się. Fansuberzy to tak nieprzewidywalne istoty, że nie można być niczego pewnym. Na skutek „drobnych” zawirowań grupa ta najprawdopodobniej porzuci tłumaczenie Polyphonici i pojawianie się następnych odcinków tej miłej serii stanęło pod znakiem zapytania.

Co ja mam teraz zrobić? Czekać na miernej jakości odcinki, które jakaś malutka grupa wypuści za kilka lub kilkanaście miesięcy (jak miało to miejsce z pierwszą serią Polyphonici)? Lepiej już chyba zabrać się za jakąś inną serię i mieć na bieżąco materiał do robienia wpisów. Nie mam jednak pojęcia o jakiej serii warto pisać… K-ON! jest genialny, ale trochę zbyt popularny by zaspokoić moją potrzebą pisania na tematy „niszowe”.

Jakieś pomysły?

(Poniżej obrazek)

Żegnaj Corti...

Żegnaj Corti...

11 komentarzy

  1. mozesz o Basquash pisac^^
    moje wszystkie wpisy do tej pory sledzi najwidoczniej maksymalnie 3-4 osoby, jak ciebie takie cos zaspokoi to chyba ok

    inne mozliwosci to jakies OVA, zadko co kto o OVA pisze lub czyta

    inne propozycje:
    -Asura Cryin’
    -Hatsukoi Gentei(Hatsukoi Limited)
    -Tears to Tiara(Shouri nie chciala blogowac, ale sie jej podobalo, czyli komus cos dobrego uczynisz)
    -szukaj anime ze starych sezonow, np. True Tears z ubieglej wiosny

    masz jeszcze pare mozliwosci

    ps. jak bys o K-ON pisal to definitywnie bys shouri co do liczby odwiedzajacych pobil…

    1. Z tym pobijaniem Shouri pod względem odwiedzin to chyba lekka przesada :).
      Od Asura Cryin’ bardziej podoba mi się 07-Ghost, pierwszy odcinek średni, ale uważam, że tytuł ma potencjał (choć Asura Cryin’ też się fajnie ogląda). Hatsukoi Limited chyba sobie odpuszczę, jakoś nie ciągnie mnie na romans w tym stylu. Prawda jest taka, że na parę nowości jeszcze nie spojrzałem i może coś znajdę. Swoją drogą to mam mały kryzys twórczy i nawet jeśli wiedziałbym o czym chce pisać to notki i tak by się nie pojawiały.
      Eh, dobili mnie z tym cyrkiem z Polyphonicą, na scenie działają miliony grup fansuberskich, ale żadna nie chce się tym zająć.

      PS. True Tears jest świetne.

  2. haha, moze troche przesadzilem :D
    ale jak bys robil tak co 2 dzien wpisy o K-ON! to masz gwarantowane miejsce w najczesciej ogladanych blogow na wordpresie(polskich)
    Prawde mowiac tylko ogladam to o czym bloguje + K-ON! i Chrome Shelled Regios, reszta mi obojetna, tylko zaproponowalem tytuly ktore sa zadkie.
    oby tylko kryzys nie trwal za dlugo~

    ps. True Tears juz przedtem znales czy dopiero po mojej odpowiedzi?
    jak bys cos szukal do ogladania z ubieglych sezonow, to zawsze cos znajde

  3. No zebrało się facetom na plotkowanie ;P
    Trochę zapału i spokojnie mnie pobijecie w liczbie odwiedzin, więc bez takich! :)

    Co się tyczy Polyphonici – szczerze mówiąc nie oglądałam pierwszej serii, ale kiedy robiłam zapowiedzi, to opis całkiem mi się spodobał. Może jak skończę oglądać Full Metal Panic!, to będzie to moja kolejna seria do nadrobienia (zawszę robię tak, że oglądam kilka nowości + jeden tytuł starszy) :) No i w pełni rozumiem o co się wkurzasz – już też mi tak kiedyś fansuberzy zrobili, że po jakichś 30 odcinkach (na 50) porzucili projekt – człowiek zmienny jest, a fansuber szczególnie xD

    Nie będę Ci nic polecać bo moim zdaniem, każdy musi sam sobie wybrać co chce pisać. Ważne tylko żeby wróciła Ci „potrzeba pisania” ^^

    PS: True Tears nie oglądałam, ale skoro zachwalacie… ^^

    Pozdrawiam ^^

  4. @Tako-chan
    True Tears widziałem jakiś rok temu, no może troszkę mniej. Uwielbiam romansidła w tym stylu i żadnemu nie przepuszczę ^^. Został mi jeszcze Clannad do nadrobienia…

    @Shouri
    Za Full Metal Panic zabieram się od paru miesięcy, ale jakoś nie mogę się zmobilizować :D. Po urywkach, które widziałem spodziewam się jednak niezłej zabawy.
    PS.Faceci to czasem więksi plotkarze niż kobiety tylko lepiej się z tym kryją :P.

  5. @ Shouri
    A ile tego plotkowania tu ;P
    jak widze u ciebie komentarze ktore dlugosc przecietnego wpisu u mnie osiagaja….
    True Tears polecamy, przepiekne anime

    @Miras

    hehe, ja tez kocham takie romansidla, tylko ze ostatnio nie bylo nic dobrego, Clannad AS takie sobie bylo, a akane iro cos tam tez juz nudzi jak widziales wiele anime podobnych do tego.
    a mowilem dlaczego najbardziej nienawidze harem? bo nigdy nie wygrywa ta ktora ja faworyzowalem, w True Tears tak samo ;(

  6. @Miras
    FMP! polecam jak najbardziej! To taka seria sensacyjno-komediowa z rozbrajającym wątkiem romantycznym xD Do tego seiyuu głównego bohatera jest mój ulubiony Tomokazu Seki, więc nie mogłam się powstrzymać, żeby nie rzucić na to anime okiem (szczególnie, że niedawno leciało na Hyperze) :)

    @Tako-chan
    No widzisz – a ja nasłuchałam się przeróżnych opinii o True Tears, także tych „na nie”. Chyba pozostaje przekonać się na własne oczy :) Echh… kolejny tytuł zapełniający mi listę Plan to Watch xD

    „nigdy nie wygrywa ta ktora ja faworyzowalem”
    To znów moje typy się zazwyczaj sprawdzają – czyżby kobieca intuicja? ;]

    Pozdrawiam ^^

    1. hmm, True Tears „na nie”, pokaz jak argumentowali.
      moge sobie 2 opcje wyobrazic, albo nie lubisz romansow/harem(tak na prawde to tylko „polharem”) lub jestes dziewczyna. Jakie to ma zwiazanie? Nie znam zadnych opinii od dziewczyn, tylko od chlopakow ktorzi wszyscy chwalili, takze one moga miec cos przeciwko, i nie ma tu zadnych bishies…

      to sie cieszysz czy placzesz ze kolejny tytul :D ?

      wiesz ze w reverse harem latwo odnalezc faworyta? Przynajmiej mam zawsze takie wrazenie, jak np. ty piszesz „kochalam tego z niebieskimi wlosami”, to 10 komentow jest pod twoim tekstem ktore to samo wypowiadaja.
      a w True Tears powinna inna wygrac, moze to bedzie pierwszy anime w ktorym twoj faworyt(jezeli jakiegos bedziesz miala) nie wygra, to naturalnie tez moze byc opcja dlaczego takie zle oceny slyszalas.

      ps. faceci maja instynkt ;)

  7. @Shouri
    Właśnie na Hyperze widziałem ten urywki FMP. Niestety nie jest mi dane oglądać regularnie Hypera (jeden telewizor podpięty do satelity na całą rodzinę to zdecydowanie za mało). Wielkich miłosnych porywów się nie spodziewam, ale humor jest w bardzo dobrym wydaniu. Kiedyś się za to zabiorę, na pewno.

    Ja jakiś szczególnie złych opinii o true tears nie słyszałem. Na pewno można się przyczepić do szczegółów, ale to moim zdaniem szukanie dziury w całym. To nawet nie jest harem (do takich z reguły podchodzę ostrożnie), a raczej trójkąt romantyczny. Żadnego ecchi tam nie ma (ecchi by zepsuło cały efekt), fajna historia miłosna. Mi trochę przypomina Myself; Yourself, wydaje mi się, że przedstawiono w tych seriach nieco podobny obraz miłości.

    @Tako-chan
    Zdaje się, że większość fanów (ze mną włącznie) wolałaby inne zakończenie true tears. Nie spotkałem się jeszcze z opinią, która pochwalałaby końcowy wybór bohatera.

  8. Hmmm… kiedy dzisiaj przeglądałam stronkę z nowymi wypuszczkami napisów natknęłam się na 02 odcinek Polyphonici, więc może jednak nie będzie tak źle jak się tego spodziewałeś ^^

    http://www.anime-ds.com/?sanime=Shinkyoku%20Soukai%20Polyphonica%20Crimson%20S

    Grupa fansubberska to imur88 & Nekomimi

    Pozdrawiam ^^

    1. Dziękuję za informację choć śledziłem sprawę na bieżąco i jestem zorientowany w sytuacji ^^. Dalej jednak wątpię by suby wychodziły regularnie… No cóż, znalazłem sobie inna serię do blogowania, ale Polyphonicę na pewno obejrzę.

Skomentuj

