Wiosna 2009 – zapowiedzi

Kwiecień jest miesiącem, w którym pożegnamy się z kilkoma tytułami anime i powitamy więcej niż parę nowości. Mijający sezon zimowy uważam za udany pod względem serii, które miały swoje premiery. Maria Holic, któremu poświęciłem na blogu sporo miejsca będę na pewno długo pamiętał i raczej nie pozostanie on bez wpływu na moje postrzeganie yuri w przyszłości :D. Do końca serii pozostał mi jeszcze jeden odcinek, ale wątpię by drastycznie zmienił on moje zdanie o tym tytule, z resztą, odpowiednia notka powinna pojawić się lada dzień. Z innych tytułów mogę wspomnieć Sora wo Miageru Shoujo no Hitomi ni Utsuru Sekai (aka Munto TV), które obejrzałem z przyjemnością od początku do końca. Drobnym rozczarowaniem była długość tej serii, która zamknęła się z dziewięciu odcinkach :/.  Asu no Yoichi okazało się całkiem przyjemną komedią, ale w tym przypadku zadowoliłem się pojedynczymi odcinkami. Zanim przejdę do sedna wspomnę jeszcze o dwuczęściowej OAVce Kaito Tenshi Twin Angel. To sztampowe do bólu magical girls nie jest pozbawione pewnej dozy uroku, wcale nie sili się na oryginalność i nie próbuje udawać czegoś czym nie jest. Efekt końcowy przerósł moje oczekiwania, które były dość niskie. Jako że zacząłem prowadzić sesję RPG w klimatach magical girls na pewno zainspiruję się tym tytułem i przedstawię go swoim graczom jako materiał poglądowy.

Czas przejść do sedna czyli do przeglądu wiosennych nowości, które mają szansę zagościć w moich notkach. Jak zwykle podstawą jest tutaj chyba najbardziej opiniotwórczy blog o tematyce anime w sieci i tam odsyłam po bardziej kompletną listę i po kolekcję trailerów, ja skupię się tylko na tytułach, które wzbudzają moje zainteresowanie.

pandorahearts1Pandora Hearts – trailery zapowiadają pokręconą i mroczną historię, coś od horroru fantasy, może z elementami czarnego humoru. Główny bohater zostaje strącony do innego świata gdzie spotyka tajemniczą dziewczynę i  razem starają się uwolnić. Mój osobisty faworyt ze względu na słabość do fantasy w każdej postaci, ta opinia przejdzie jednak weryfikację po pierwszym odcinku.

k-on1K-ON! – najnowsza produkcja studia Kyoto Animation, które jest znane z takich hitów jak Lucky Star czy przygód Haruhi Suzumiyi. Oba tytuły stały się swego rodzaju obiektami kultu i ustawiły poprzeczkę dla K-ON! bardzo wysoko, moje oczekiwania również są bardzo wysokie. Historia jest oparta na cztero-panelowej komediowej mandze i przedstawia losy uczennic, które postanawiają założyć zespół muzyczny. Fabuła pewnie będzie miała epizodyczny charakter, ale w seriach tego typu chodzi głównie o humor.

polyphonicacrimsonsShinkyoku Soukai Polyphonica Crimson S – pewniak na mojej liście „do obejrzenia”. Drugi sezon stosunkowo mało popularnej serii Shinkyoku Soukai Polyphonica, która jednak bardzo przypadła mi do gustu. Akcja dzieje się przed wydarzeniami z sezonu pierwszego, bohaterowie uczą się jeszcze w szkole dla dantistów czyli ludzi grających rodzaj boskiej pieśni, dzięki której można wpływać na duchy. Zmieniło się studio odpowiedzialne za serię, a co za tym idzie zmieniła się grafika. Mam nadzieję, że jedna z głównych bohaterek – Corticarte dalej będzie tak piękna jak przedtem.

senjounovalkyriaSenjou no Valkyria (Valkyria Chronicles) – seria oparta na grze z PlayStation 3. Akcja ma oscylować wokół wojny prowadzonej w świecie mocno przypominającym Europę z lat trzydziestych. Mam nadzieję, że twórcy wysilą się choć trochę i oglądanie tego tytułu nie będzie do złudzenia przypominać grania w grę wideo jak to miało miejsce przy Tales of the Abyss (narzekam, ale Talesy mają swój urok). W wojennym, jakby nie było, anime jakoś wątpię by coś takiego się sprawdziło.

fullmetalalchemistFullMetal Alchemist – murowany hicior, drugie podejście do ekranizacji popularnej mangi. Pierwsza seria, o której słyszał każdy fan anime ma rzesze fanów i moim zdaniem trudno będzie ją przebić. Nowa odsłona przygód dwóch braci alchemików ma być bardziej wierna mangowemu pierwowzorowi, ale ja nie znając go nie będę niestety w stanie porównać obu wersji po tym względem. Na pewno rzucę okiem, choćby przez sentyment.

tayutamaTayutama ~Kiss on my Deity~ – wspominam o tym głównie ze względu na styl graficzny i urocze bohaterki. Muszę przyznać, że mam słabość do takiego przesłodzonego stylu i takich słodziutkich bohaterek. Główny bohater ma być otoczony wianuszkiem dziewcząt – boginek walczących z potworami. Po fabule nie można się spodziewać zbyt wiele, będzie na pewno śmiesznie prosta i schematyczna oraz ograniczy się do standardowych wątków komediowo-haremowych, ale trailery są ucztą dla moich oczu.

ristoranteRistornate Paradiso – warto wspomnieć o tym tytule w charakterze ciekawostki. Przedstawia on dzieje młodej dziewczyny, która zaczyna swoją karierę we włoskiej restauracji… nie wiem co może być pasjonującego w tym tytule (chyba, że będzie mnóstwo wątków dramatycznych), ale pokazuje on, że można znaleźć mangi i anime na każdy temat.

Tak przedstawia się lista najciekawszych moim zdaniem nowości, które będziemy mieli przyjemność poznać w kwietniu.  Pewnie rzuce też okiem na tytuły, których tu nie wymieniłem, ale nie spodziewam się po nich zbyt wiele. Nie wspominałem nic o odcinach specjalnych czy OAvkach jak choćby La Corda d’Oro ~secondo passo~, które akurat planuję obejrzeć (serię TV oglądało się bardzo przyjemnie pomimo stada bishounenów otaczających bohaterkę). Na podjęcie decyzji co do jednej, góra dwóch serii, które będę blogował (nie ma sensu brać się za więcej bo nawet przy jednej będa mi sie zdarzać opóźnienia) rezerwuję sobie nieograniczoną ilość czasu. Na pewno chcę wpierw skończyć blogować Maria Holic i zgrać się jakoś z Shouri i Tako-chanem żebyśmy nie opisywali tych samych serii. Nie przypuszczam jednak byśmy przypadkiem zdecydowali się na te same serie bo gusta mamy odmienne :).

3 komentarze

  1. Heh, to juz masz jakies plany o czym mial bys ochote pisac?
    u mnie to tak wyglada:
    risupara ktorego napewno nikt z was nie bedzie chcial
    eden of the east najprawdopodobniej tez nikt z was nie bedzie chcial
    a na valkyria chronicles shouri odpowiedziala mi ze nie miala by na to czasu, nie wiem czy ty bys chcial, ale jak tak to moge ustapic, zamienic ta serie na basquash albo k-on to nie byl by dla mnie wielki problem
    shouri naturalnie o FMA i Pandora Hearts

    i nie wystrasz sie jak bym zrobil recenzje do animek o ktorych masz ochote pisac, jak bedzie cos dobre to recenzja pierwszego odcinka jest dla mnie must have!
    jak teraz powiesz o czym masz ochote blogowac to tez naturalnie przelinkuje do ciebie w recenzjach

  2. @Tako-Chan
    Myślę, że w tym momencie największymi faworytami do blogowania są Tayutama, Polyphonica Crimson S i K-ON. Powiedziałbym że największe szanse ma Polyphonica, ten tytuł jest wyjątkowo mało popularny, a ja darzę go dużą sympatią i przyda mu się każda forma promocji :D. Za pisanie o Pandora Hearts raczej nie chcę się zabierać, wolę skupiać się na oglądaniu bo mam spore oczekiwania wobec tego tytułu :). Na tytuły, których nie wymieniłem w notce (jak choćby basquash) raczej nie zerknę. Końcową decyzję pewnie będę przekładał w nieskończoność… na pewno muszę obejrzeć po jednym odcinku tych 3 serii przed jej podjęciem.
    Nie będzie tragedii jeśli jednym tytułem zajmą się dwa blogi, nie stanowimy żadnej formalnej grupy przecież i nikt od nikogo nie wymaga ścisłej współpracy :). Jeśli zdarzy się, że 2 osoby zajmują się tym samym tytułem to będziemy mieli dwa różne punkty widzenia co też może być ciekawe.
    Ristorante faktycznie nie traktuję poważnie, jakoś mnie do tego nie ciągnie i wymieniłem to w notce w charakterze ciekawostki :P.
    Pisz recenzje pierwszych odcinków śmiało, będziemy mogli porównać wrażenia i wymienić się opiniami, a i komentarz na pewno napiszę :D.

  3. Popieram ^^
    Nie możemy mieć wobec siebie wymagań o czym możemy pisać, a o czym nie – to nawet byłoby wskazane, że kilka odcinków może się u nas powtórzyć bo wtedy mielibyśmy 3 różne punkty widzenia na daną sprawę (co będzie bardzo ciekawe :))

    Ja tak jak już pisałam na pewno zajmę się FMA, które darzę okropnym sentymentem. Do tego czytam mangę, więc zwyczajnie jestem ciekawa jak będą wyglądać niektóre sceny „w ruchu” ;)
    Pandora Hearts to mój drugi faworyt tego sezonu, tak więc także nie mogłam go sobie odpuścić.
    Pojawi się u mnie też kilka serii w formie Pierwszego Wrażenia – 07-Ghost, Tears to Tiara oraz prawdopodobnie KO-N!, ponieważ Taku narobił mi smaku ;D (niezamierzony rym xD)

    Z chęcią poczekam na wasze recenzję i sama też zabieram się do pracy ze zdwojoną energią :)

    Pozdrawiam ^^

Skomentuj

