Wpis na dwa tematy…

… poruszający kilka spraw (dotyczących anime i RPG). Zacznę od przyznania się do swojego lenistwa; trzeci odcinek Maria Holic obejrzałem jakieś 3 dni temu, a nie pomyślałem jeszcze o zrobieniu notki o nim. Moje lenistwo jest jak najbardziej uzasadnione, mamy teraz okres, w którym skończył się okres ochronny dla istot zwanych studentami (szerzej znany jako sesja i nie chodzi tu o sesję RPG) więc, siłą rzeczy spędzam sporo czasu na nauce. Z drugiej jednak strony nauka nie wypełnia mi całego dnia i mam też czas na trochę rozrywki czy pracy twórczej. Ten czas mógłbym, teoretycznie, wykorzystać na zrobienie notki, ale jakoś się nie składa… brakuje natchnienia czy coś w tym stylu.

Temat 1 – Anime

Czas napisać parę słów o seriach, które kandydowały na zaszczytne stanowisko tematu wpisów. Obejrzałem po 2-3 odcinki wszystkich i mam na ich temat pewne opinie.

White Album zapowiadał się nieźle, ale po trzech odcinkach fabuła posuwa się do przodu w ślimaczym tempie (no może nie do końca ślimaczym), a bohaterowie są mi doskonale obojętni. O ile związek Yuki i Touyii wydawał się, na pierwszy rzut oka bardzo romantyczny to jak dotąd praktycznie nic romantycznego się nie wydarzyło. Zostaje Rina, która jest bardzo ładna… ale to niestety nie wystarczy by skłonić mnie do obejrzenia kolejnych odcinków.

Asu no Yoichi to haremowa komedia echii pełną gębą. Mamy tu przekrój przez większość standardowych typów bohaterek; od tsundere przez dobrą starszą siostrę i chorobliwie nieśmiałą fajtłapę (przynajmniej pozornie), aż do loli. Na szczęście bohater to nie jakiś standardowy ciamajda, ale niedostosowany do życia ma przełomie XX i XXI wieku, wychowany w górach samuraj i śmieszne sytuacje z tego wynikające przyciągają mnie do ekrany mocniej niż wdzięki i bielizna bohaterek. Rzucam na to okiem bez jakiegoś szczególnego zainteresowania, ale też bez przykrości.

Sora wo Miageru Shoujo no Hitomi ni Utsuru Sekai (albo Munto TV – jak zwykli to nazywać fansuberzy) całkowicie spełnia moje oczekiwania. Po dwóch odcinkach mam ochotę na więcej, a gdy seria się skończy to raczej sięgnę po pierwowzór.

O Maria Holic wspominać nie trzeba bo pojawia się na blogu na bieżąco, no… może prawie na bieżąco.

Temat 2 – RPG

Sesje WoD’a zostały zawieszone na okres sesji (tej złej sesji), która dotknęła mnie i mojego MG. Terminu następnej jeszcze nie ustalono. Nie ma sesji – nie ma wpisów. Swoją drogą to przydałoby się zagrać bo jestem ciekaw co MG planuje zrobić z tą dość niezwykłą sytuacją, która wynikła ostatnio…

Nie gramy w WoD’a za to na towarzyskim spotkaniu przyznałem się, że chętnie poprowadziłbym sesję w znanych z wielu anime klimatach magical girls (lub magical boys – mamy w końcu równouprawnienie). Wspominałem o tym wcześniej parokrotnie, ale wystarczyło przypomnieć i szybko znaleźli się chętni. Chętni byli bardzo chętni, bo chcieli grać w ten weekend… (a ty MG olej studia i poprowadź).

No cóż, trzeba będzie nad tym pomyśleć bo gracze mogą stracić chęć i największy eksperyment w mojej karierze Mistrza Gry nie dojdzie do skutku. Pomysłów mam sporo, musiałbym je tylko uporządkować i gdzieś spisać, a potem ułożyć w jakiejś sensownej kolejności. Do tego dochodzi obowiązkowe spotkanie z graczami bo możemy mieć nieco odmienne wizje czym są, a czym nie są magical girls, trzeba dokładnie ustalić gdzie i kiedy będzie się dziać akcja, a już na pewno muszę mieć pełną kontrolę nad tworzeniem postaci. Drodzy gracze, jeśli to czytacie to wiedźcie, że nie będzie żadnego przychodzenia na sesje z postaciami zrobionymi w domu. Chcę najpierw usłyszeć wszystko o postaci, a później wtrącić do tego swoje trzy grosze, musi ona dokładnie pasować do tego co ustalimy razem. Cały ten wysiłek ma na celu jak najpełniejsze wpisanie postaci w klimat gry, a hasła najlepiej go opisujące (przynajmniej w moim zamierzeniu) to: akcja i komedia. Mam nadzieję, że uda mi się wprowadzić niezbyt nachalne elementy romasu i jakiś dramat. Oczywiście nie zakładam wątków romantycznych między postaciami graczy, a nawet będę ich unikał jak ognia, za to będę się cieszyć gdy gracze spojrzą z sympatią na jedną czy drugą postać tła, albo na rozwój uczuć między nimi. Na pewno będę zachęcał graczy do odgrywania znanych z anime chwytów i gagów (znanych też jako fanserwis) w stylu ogromnej kropli potu ściekającej po potylicy. Wszystko dla tworzenia klimatu jak najbardziej zbliżonego do anime o dziewczynkach (lub chłopczykach) walczących o miłość i sprawiedliwość dla mieszkańców Tokyo (lub innego miasta notorycznie nękanego przez złe moce). Jeśli już wspomniałem o Tokyo to myślę, że moglibyśmy zagrać właśnie w tym mieście, gracze mogliby się wcielić w uczniów liceum (boję się, że odgrywanie i prowadzenie drużyny młodszych postaci nastręczy trudności), chodziliby w mundurkach i oprócz masy potworów na głowie mieliby zwykłe kłopoty nastolatków. Sprawy naukowe znajdowałyby się na drugim planie, bardziej chodziłoby mi o problemy społeczne, sercowe…

Ech, ale się rozmarzyłem. To pewnie sprawa mojego długiego braku aktywności jako MG, ostatni raz prowadziłem grę w wakacje i były to zaledwie dwie sesje… Jeśli coś wyjdzie z tych planów to prawie na pewno pojawi się tu zapis moich wrażeń.

5 Komentarzy

  1. Dziwne… Zdawało mi się, że były dwie sesje… Ale tam, nieważne jak to mówią gnomy z DragonLance.
    Cieszę się z podanego skrótu (Munto TV xD) i chyba wezmę się za to anime.
    A co do sesji w klimatach magical girls/boys to mój entuzjazm nadal płonie a chęci nadal są gorące, także tylko się jakoś umówić i masz gracza. Szkoda, że nie mam choćby projektu postaci jak Dragon
    :P

  2. uuu …
    ale nadal mam andzieje że muj pomysł przejdzie ^^

    a tak z innej beczki …
    http://piparampa.blog.pl/ — robimy swego postrzelonego bloga?

  3. Mam taką prośbę… Wysłałabyś mi na mojego e-maila (klaudias6@buziaczek.pl(\) nazwę endingu maria+holic??? Bo nie wiem jak on się nazywa. Bardzo proszę…

    1. Ending nazywa się: „Kimi ni, Mune Kyun”. Swoją drogą to ciesze się, że na tego bloga trafił ktoś komu nie dawałem osobiście linka (taki ktoś „z zewnątrz” :D).

  4. stawiasz cole !! sławny sie stajesz

Skomentuj

